شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واقعیت

هیسپان‌تی‌وی و مبارزه علیه کارزار جعل واقعیت

هیسپان‌تی‌وی و مبارزه علیه کارزار جعل واقعیت

کارلوس سانتاماریا، تحلیلگر مسائل بین‌الملل معتقد است با توجه به حضور پررنگ کارزارهای جعل واقعیت در آمریکای لاتین، نقش یک رسانه آلترناتیو در منطقه کاملاً ضروری است و هیسپان‌تی‌وی توانسته به خوبی به این وظیفه عمل کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کارلوس سانتاماریا، تحلیلگر و استاد دانشگاه به مناسبت سالروز تأسیس شبکه هیسپان‌تی‌وی گفت: رسانه‌های وابسته به نظام سلطه و به اصطلاح جریان اصلی، در اطلاع‌رسانی غلط بسیار گسترده عمل می‌کنند و تقریباً بین 85 تا 90 درصد رسانه‌های فعال در آمریکای لاتین را تحت سلطه خود دارند. بدیهی است که آنها با دکترین سازی موردنظر خود، ادراک در جهان را تغییر داده و واقعیات را جعل و به ویژه نسبت به ملت‌های مستقل نفرت ایجاد می‌کنند.

شفافیت خبری، ویژگی بارز هیسپان‌تی‌وی

وی خاطرنشان کرد: انتشار خبرهای این رسانه‌ها در تضاد با استقلال و چند قطبی‌گرایی است. بنابراین باید به شکل روزمره مبارزه کرد تا پروژه‌های آلترناتیو که حقیقت را نمایش می‌دهند به پیش بروند. هیسپان‌تی‌وی یکی از شفاف‌ترین شبکه‌ها در عرصه بین‌المللی است که سراسر آمریکای لاتین را پوشش می‌دهد.

کارلوس سانتاماریا با اشاره به اینکه هیسپان‌تی‌وی یکی از مهمترین ابزارهای اطلاع‌رسانی در قاره آمریکاست، افزود: موضع شبکه نسبت به جهان، دید مردم را نسبت به جایی که باید به آن توجه شود، متمرکز می‌کند و کارزار ضدخبری علیه رسانه‌های جریان اصلی دائمی را دنبال می‌کند.

وی افزود: ایفا کردن نقش یک رسانه آلترناتیو در آمریکای لاتین کاملاً ضروری است و هیسپان‌تی‌وی توانسته به خوبی به این وظیفه عمل کند چرا که کارزارهای جعل واقعیت در منطقه بسیار گسترده‌اند. آنها (رسانه‌های غربی) هیچ چارچوب اخلاقی برای جعل واقعیت ندارند و این نشان از ماهیت نفرت‌انگیز و شیطانی آنها دارد که هر روز در فعالیت خود به نمایش می‌گذارند.

وی با اشاره به لزوم توجه بیشتر این شبکه اسپانیایی‌زبان به ابزارهای ارتباطی گسترده‌تر برای ارتباط با مخاطبان گفت: هیسپان‌تی‌وی باید به دنبال دیگر سطوح ارتباطی باشد و از شبکه‌های اجتماعی و همه ظرفیت‌های ابراز عقیده استفاده کند تا ملت‌ها آگاه شوند. معتقدم نقش‌آفرینی هیسپان‌تی‌وی در آمریکای لاتین بارز  است.

 

بهره‌مندی از افکار

این تحلیلگر در پاسخ به این سؤال که چه راهکارهایی را برای ارتقای عملکرد هیسپان‌تی‌وی پیشنهاد می‌دهید، گفت:  پروسه‌ای که این شبکه در حال حاضر آن را دنبال می‌کند بسیار مؤثر است اما اگر بخواهم پیشنهادی بدهم باید بگویم که برگزاری یک سمینار با حضور همه تحلیلگران با هدف متعهد بودن به پروژه اطلاع‌رسانی درست لازم است. دوم، هیسپان‌تی‌وی باید به طور دقیق به محتوایی که قصد پخش آن را دارد، توجه کند تا تبلیغ معکوس درباره آن صورت نگیرد. سوم، می‌توان برنامه‌هایی موضوعی در خصوص گروه‌های خاص مانند جوانان در آمریکای لاتین ساخت که به نوبه خود می‌تواند ملت‌ها را جذب کنند.

وی افزود: هیسپان‌تی‌وی روایت بسیار روشنی از تحولات ارائه می‌دهد و اخباری منتشر می‌کند که مردم به شکل مستقیم با آن درگیرند. همچنین، کارکنانی بسیار کارآزموده دارد که در ارتباط‌ات و مصاحبه‌ها، سؤال‌های بسیار جالبی مطرح می‌کنند و این امر دلالت بر تجربه آنها دارد. از همه افراد این گروه به خاطر فعالیت مهمی که برای عموم انجام می‌دهند، قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/