به گزارش اکوایران، در اولین روز هفته، راه رشد سکه سد شد و این فلز گرانبها نتوانست به سوی کانال 25 میلیون تومانی و سقف 25 میلیون و 500 هزار تومانی حرکت کند.

به گفته بیشتر تحلیلگران بازار، افت قیمت دلار در ابتدای هفته مهمترین عاملی بود که فروشندگان فلز گرانبهای داخلی را بیشتر کرد. سکه‌بازان باور دارند در صورتی که دلار در روز جاری به سوی کانال 42 هزار تومان حرکت کند، حتی احتمال افت فلز گران‌بهای داخلی به سوی کانال 22 میلیون تومان نیز وجود دارد.

تحلیلگران فنی باور دارند کف کوتاه‌مدت سکه در شرایط فعلی محدوده 22 میلیون و 200 هزار تومان است و در صورت از دست رفتن این حمایت، احتمال نزول آن تا مرز 20 میلیون تومان وجود دارد. سکه برای ادامه روند افزایشی نیز نیاز دارد که از مقاومت 25 میلیون و 600 هزار تومان عبور کند.

برخی از فعالان باور دارند روز یکشنبه سکه‌بازان بی‌گدار به آب نخواهند زد و با احتیاط و مشاهده رفتار دلاری در موقعیت خرید یا فروش قرار خواهند گرفت.

در بازار گرم طلا نیز قیمت بالای محدوده 2میلیون و 100 هزار تومان قرار دارد و تا زمانی که گرم طلا به زیر مرز 2 میلیون تومان نرفته است، افت معنادار قیمت از نگاه بازیگران فنی باتجربه رخ نخواهد داد.