شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دارای#انقلابی

حداد عادل:

وحدت جریان‌های انقلابی یک وظیفه است/ مرحوم حبیبی دارای روحیه وحدت‌آفرین بود

حداد عادل: وحدت جریان‌های انقلابی یک وظیفه است/ مرحوم حبیبی دارای روحیه وحدت‌آفرین بود

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، گفت: در روزگاری که همه دشمنان اسلام وحدت پیدا کردند و علیه انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند، دوستان انقلاب وظیفه‌شان هست که با یکدیگر وحدت کنند.

به گزارش مشرق، در چهارمین سالگرد مرحوم محمدنبی حبیبی دبیرکل پیشین حزب مؤتلفه اسلامی، غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در ابتدای مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حبیبی، از روحیه انقلابی و ساده‌زیستی و ثابت قدم بودن مرحوم حبیبی در طول سال‌های پس از انقلاب سخن گفت.

حدادعادل خاطرنشان کرد: متأسفانه در این چند سال و روزهای کرونایی نشد مراسمی در خور، برای مرحوم حبیبی برگزار شود، اما امسال و در چهارمین سالگرد فوت ایشان، تشکر می‌کنم که این دوستان این مراسم را برگزار کردند.

وی در ادامه گفت: مرحوم حبیبی چهارده سال مستمر دبیرکلی حزب مؤتلفه را بر عهده داشت و در تمام این سال‌ها در راستای وحدت جریان انقلاب فعالیت می‌کرد.

حدادعادل با اشاره به خاطرات خود و مرحوم حبیبی، گفت: بنده با ایشان همکار نبودم، اما از ابتدای انقلاب آقای حبیبی را یک فرد انقلابی و مؤمن و جدی در کار می‌شناختم، از سال ۵۸ که ایشان معاون سیاسی استانداری شدند و تا آخر عمرشان ایشان در هر سنگری که بود به دنبال حل مشکلات و قدم برداشتن برای نظام بود.

وی اضافه کرد: در چند سال اخیر هم یعنی از سال ۹۵ که ما تصمیم گرفتیم یک مجمعی به نام جمنا درست کنیم، با آقای حبیبی ارتباط بیشتری پیدا کردیم، آقای حبیبی در شورای مرکزی جمنا حضور پیدا کردند و همیشه در تمام جلسات ثابت قدم بودند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه گفت: آقای حبیبی از دوران دانشجویی فعال انقلابی بود، در رشته جامعه‌شناسی تحصیل می‌کرد و این رشته هم به صورت خاص تعلق به تفکرات غربی داشت و در آن زمان نیروهای مذهبی سراغ این رشته‌ها نمی‌رفتند، در حالی که خطر از ناحیه این افکار بود و این خیلی مهم بود که آقای حبیبی به سراغ دیگر رشته‌ها نرفته بود و این جهان‌بینی را داشت که وارد این رشته شده و فعالیت کند.

وی افزود: مرحوم حبیبی تسلطی بر افکار مارکسیست‌ها داشت و مبارزه با مارکسیسم و کمونیسم را جزو وظایف خود می‌دانست و جوانان را در آن زمان از رفتن به سمت تفکرات التقاطی منافقین نجات می‌داد.

حدادعادل خاطرنشان کرد: شما ببینید مسئولی که در سطوح بالا، مسئولیت‌های اجرایی داشته، استاندار چندین استان کشور و شهردار تهران از سال‌های ۶۲ تا ۶۶ بوده و کوله‌باری عظیم از انواع مسئولیت‌ها برعهده داشته، می‌توان گفت که در تمام چهل سال مسئولیتش یک لکه سیاه در کارنامه مرحوم حبیبی دیده نشد و همه احزاب گواهی می‌دهند که ایشان حتی کوچکترین حاشیه نداشته و بدون منفعت‌طلبی به دنبال خدمت بوده است.

وی با تأکید بر روحیه وحدت‌آفرین مرحوم حبیبی، گفت: در تمام سال‌های فعالیت سیاسی ایشان، هیچ صحبتی که مخل وحدت باشد از ایشان نشنیدم و ندیدم و ما واقعا فقدان آقای حبیبی را به عنوان یک نیروی مؤثر، کاردان و وحدت‌بخش و خردمند و باتقوا این روزها به وضوح حس می‌کنیم.

حداد عادل در پایان خاطرنشان کرد: در روزگاری که همه دشمنان اسلام وحدت پیدا کردند و علیه انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند، دوستان انقلاب که دیگر وظیفه‌شان هست که با یکدیگر وحدت کنند و ما اگر با هم باشیم به لطف الهی پیروز خواهیم شد.