شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#ژاپن#تحریم

ژاپن تحریم روسیه را گسترش داد

دور جدید تحریم‌ها 36 فرد و 52 سازمان را در روسیه هدف قرار داد. 

بر اساس گزارش راشاتودی، توکیو ارسال کالاهایی به مقصد روسیه را که می تواند «برای ارتقای توان نظامی» به ۴۹ سازمان مورد استفاده قرار گیرد، ممنوع خواهد کرد.

وزارت بازرگانی ژاپن گفت که ممنوعیت صادرات توسط شرکت‌های ژاپنی شامل طیف وسیعی از محصولات فناوری مانند تجهیزات و قطعات نیمه‌رسانا، ربات‌ها، ژنراتورهای برق، مواد منفجره، و واکسن‌ها، تجهیزات بازرسی اشعه ایکس و تجهیزات اکتشاف گاز می‌شود.

وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به وضعیت پیرامون اوکراین و برای کمک به تلاش‌های بین‌المللی برای تامین صلح، ژاپن ممنوعیت‌های صادراتی را مطابق با سایر کشورهای بزرگ اجرا خواهد کرد.

به عنوان بخشی از تحریم ها، ژاپن دارایی های 22 فرد از جمله کنستانتین چویچنکو وزیر دادگستری، میخائیل میزینتسف معاون وزیر دفاع، و سه نهاد از جمله سازنده هواپیما JSC Irkut Corp و سازنده موشک Avangard Machine Building Plant را مسدود خواهد کرد. این محدودیت ها از 3 فوریه اجرایی می شود.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که ژاپن ریاست گروه هفت (G7) کشورهای صنعتی را بر عهده دارد و در تلاش است تا فشار بر مسکو را افزایش دهد.

ایالات متحده تحریم‌ها را علیه دنیس مانتوروف معاون نخست‌وزیر و وزیر بازرگانی روسیه، به همراه رستم مینیخانوف رئیس تاتارستان، و سرگئی آدونیف میلیونر مخابراتی، گسترش داد.

 ایالات متحده همچنین ساختارهای تجاری مرتبط با میلیاردر روسی ولادیمیر پوتانین را که سهامدار عمده تولیدکننده جهانی نیکل، نوریلسک نیکل است، تحریم کرد.

انتهای پیام/