شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#دولت#تعطیل

تورم پیش‌نگر برای امسال ۱۰۳ درصد پیش‌بینی می‌شد | یک روز مدارس، دانشگاه‌ها و صنعت ما در اغتشاشات تعطیل نشدند | تمامی دروس و سبک تدریس باید قرآنی باشد

سخنگوی دولت گفت: در دهه اخیر به دلیل اعتماد و تکیه به آمریکایی‌ها و فاصله گرفتن از آرمان‌های انقلاب، سرعت رشد ما از گذشته کمتر شد ولی در مجموع ۴۴ سال، دستاوردها و سرعت رشد ایران قابل توجه بوده است.

بهادری جهرمی

به گزارش همشهری آنلاین، علی بهادری جهرمی طی سخنانی در جمع مردم شهرستان پیشوا با اشاره به سیر تحولی انقلاب اسلامی، گفت: مسیری که ایران پیش از انقلاب اسلامی طی می‌کرد، آن چیزی نبود که مردم ما انتخاب کرده باشند، بلکه استعمارگران وضعیتی را برای ما تعیین و به کشور تحمیل کرده بودند، ولی مردم ایران در انقلاب اسلامی این وضعیت را به نفع خود تغییر دادند.

وی افزود: دشمنی دشمنان برای ما هزینه ایجاد می‌کند، ولی تجربه نشان داده که هرگز نمی‌توانند ما را در مسیر پیشرفت متوقف کنند. با وجود تمام این دشمنی‌ها، وضعیت امروز ما در حوزه‌های مختلف مانند نظامی، بهداشت و درمان، رفاه اجتماعی و علمی و فناوری، با قبل انقلاب قابل مقایسه نیست و به استناد آمارهای جهانی رشد چشمگیری داشته است.

بهادری جهرمی تصریح کرد: هرچند در دهه اخیر به دلیل اعتماد و تکیه به آمریکایی‌ها و فاصله گرفتن از آرمان‌های انقلاب، سرعت رشد ما از گذشته کمتر شد، ولی در مجموع ۴۴ سال، دستاوردها و سرعت رشد ایران قابل توجه بوده است.

سخنگوی دولت با اشاره به اقدامات دولت برای مهار شیوع کرونا اظهار کرد: در ابتدای شیوع کرونا عده‌ای از جمله برخی سلبریتی‌ها می‌گفتند که باید هر طور شده از آمریکا، انگلیس و کشورهای غربی واکسن بخریم و واکسن‌های ایرانی و چینی را آب مقطر می‌دانستند، ولی امروز آن کشورها با کشته‌های کرونایی سه رقمی در روز مواجه هستند و الحمدالله ما روزهای بدون کشته کرونایی در کشورمان را تجربه می‌کنیم.

وی در ادامه به تشریح اقدامات دولت برای بهبود شرایط کشور پرداخت و گفت: دولت سیزدهم مسیر حرکت کشور را به نگاه به درون و ارتباط متوازن با جهان تغییر داد که همین امر منجر به تغییر مسیر دشمنی استکبار با کشور ما و تلاش‌شان برای بروز اغتشاش در کشور شد، اما با تمام توان‌شان حتی نتوانستند یک روز مدارس، دانشگاه‌ها و صنعت ما را تعطیل کنند.

سخنگوی دولت به دستاوردهای اقتصادی دولت نیز اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم مسئولیت را در حالی به دست گرفت که نرخ تورم ۶۰ درصد بود و تورم پیش‌نگر برای امسال ۱۰۳ درصد پیش‌بینی می‌شد، ولی امروز با وجود اجرای سیاست ارز ترجیحی و افزایش حدود ۱۰ برابری مبلغ یارانه‌ها، تورم به ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده، در حالی که رشد اقتصادی کشور از حدود صفر، اکنون به بالای سه درصد رسیده است و بخش صنعت نیز رشد پنج درصدی را تجربه کرده است.

بهادری جهرمی در ادامه این جلسه در پاسخ به پرسش دانش‌آموزی در مورد وضعیت تدریس قرآن در مدارس بیان کرد: حلال مشکلات ما زندگی به سبک قرآنی است، البته این در مدارس صرفاً در درس قرآن محدود نمی‌شود و تمامی دروس و سبک تدریس و زندگی ما باید قرآنی باشد؛ نگاه دولت این است که بتوانیم در این حوزه نواقص موجود را رفع کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش دیگری درباره اقدامات دولت برای حمایت از معلولان گفت: این دولت تصویب کرد کمک‌هزینه پرداختی برای نگهداری از معلولان در سه مدل شبانه‌روزی، پاره‌وقت و پرستاری در خانه، ۵۰ درصد افزایش پیدا کند و خانواده‌های دارای عضو معلول در اولویت دریافت سهام عدالت قرار گرفته‌اند، البته طبیعتاً تمامی مشکلات در این زمینه حل نشده ولی جهت‌گیری دولت توجه به این اقشار بوده است.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد سیاست‌های دولت برای حمایت از اهالی فرهنگ و هنر بیان کرد: ما برای صندوق هنر منابع جدی پیش‌بینی کردیم و در همین دولت پیش‌بینی شد که دستگاه تا ۲ درصد منابع‌شان را در اختیار صندوق هنر قرار دهند تا از هنرمندان حمایت شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری درباره طرح دولت برای مدیریت فضای مجازی اظهار کرد: سیاست کلان کشور از گذشته برای اینکه هم مردم امکانات فضای مجازی را به بهترین شکل در اختیار داشته باشند و هم ضررهای آن تا حد ممکن کم شود، ایجاد شبکه ملی اطلاعات بوده است.

بهادری جهرمی تاکید کرد: این شبکه علیرغم تکلیف ۱۵ ساله برای دولت‌ها، تا قبل از شروع به کار دولت سیزدهم حدودا ۳۰ درصد پیشرفت داشته ولی در یک سال و ۴ ماه دولت سیزدهم این پیشرفت به ۶۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: نگاه دولت در حوزه فضای مجازی این است که ما بتوانیم دسترسی پایدار و ایمن را به زیرساخت‌های فضای مجازی برای مردم فراهم کنیم.