شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#روسیه#آلمان

اعتراف رژیم صهیونیستی درمورد کمک های پشت پرده به اوکراین

روسیه: ۲ جنگنده اوکراینی را سرنگون کردیم/ کشته شدن ۶۰ نظامی کی‌یف

تهران- ایرنا- سفیر رژیم صهیونیستی در آلمان اعتراف کرد که تل آویو در مقیاس گسترده تر از آنچه عموم می‌دانند، به اوکراین در جنگ علیه روسیه کمک می‌کند.

به گزارش مشرق، «رون پروسور» در مصاحبه با «گروه رسانه‌ای فونک» که امروز شنبه منتشر شده، اذعان کرد: اسرائیل به اوکراین کمک می‌کند اما پشت صحنه و خیلی بیش از آنچه همه می‌دانند.

سفیر رژیم صهیونیستی در آلمان دو دلیل را برای مواضع محدودی که تل آویو در حمایت از اوکراین اتخاذ کرده عنوان کرد؛ یکی حضور روس‌ها در سوریه و دیگری حضور جامعه بزرگ یهودیان در روسیه است.

سران رژیم صهیونیستی بارها روسیه را به فعالیت‌های خصمانه در اوکراین متهم و عملیات نظامی مسکو در این کشور را محکوم کرده اند.

روز ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) الی کوهن وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی به اوکراین تضمین داد که عرضه کمک‌های انسانی را ادامه می‌دهد. با این حال، به طور کلی تل آویو همچنان مواضع به نسبت محتاطانه‌ای دارد و عرضه سلاح به اوکراین را رد می کند.

به تازگی رسانه‌های آمریکایی گزارش داده اند که واشنگتن از رژیم صهیونیستی خواسته تا برخی از جنگ افزارهای مستقر در سرزمین‌های اشغالی از جمله سامانه موشکی «هاوک» به اوکراین منتقل شوند.

مواضع رژیم صهیونیستی در قبال جنگ بین روسیه و اوکراین و حمایتش از کی‌یف در برهه‌ای، تنش‌ها در روابط تل‌آویو- مسکو را به اوج خود رسانده بود تا جاییکه کاخ کرملین در نیمه تیر ماه دستور تعلیق فعالیت آژانس یهود در مسکو را صادر کرد.

به دنبال آن، یائیر لاپید نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی خواستار تهیه بسته اقدامات متقابل علیه روسیه شد که تنش بی سابقه‌ای را بین دو طرف شکل داد.

منبع: ایرنا