شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#کرونا#بیمار

اسامی ۱۰ کشوری که بیشترین موارد مرگ‌ومیر کرونا را دارند/ ایران چندمین کشور است؟

اسامی ۱۰ کشوری که بیشترین موارد مرگ‌ومیر کرونا را دارند/ ایران چندمین کشور است؟

ایسنا نوشت: بنابر جدیدترین آمار جهانی کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در دنیا تاکنون به ۶۷۴ میلیون و ۶۲۹ هزار و ۸۶۷ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۷۵۷ هزار و ۲۶۰ بیمار نیز تایید شده است.

بر اساس آمار رسمی ارائه شده در جدول جهانی "ورلداُمتر"، طی شبانه روز گذشته کرونا در جهان جان ۱۰۸۲ نفر را گرفته است همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۲ هزار و ۴۰۰ ابتلای جدید جهانی نیز به ثبت رسیده است.

آمریکا همچنین با بیش از ۱۰۴ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد. دو کشور برزیل و هند پس از ایالات متحده نیز بالاترین نرخ مرگ‌های کرونایی در جهان را تاکنون گزارش کرده‌اند.

در اروپا همچنین فرانسه با ثبت بیش از ۳۹ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای قاره سبز است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۹۴ هزار قربانی، همچنان بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در میان کشورهای اروپایی دارد.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا ظهر امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع فوتی‌ها
۱ آمریکا ۱۰۴,۱۰۶,۹۱۲ ۱,۱۳۲,۲۳۶
۲ هند ۴۴,۶۸۲,۵۳۰ ۵۳۰,۷۳۹
۳ فرانسه ۳۹,۵۰۸,۱۵۴ ۱۶۴,۰۸۰
۴ آلمان ۳۷,۷۳۹,۴۷۲ ۱۶۵,۴۴۱
۵ برزیل ۳۶,۸۰۵,۹۶۷ ۶۹۶,۷۸۵
۶ ژاپن ۳۲,۴۱۹,۶۳۲ ۶۷,۳۸۸
۷ کره جنوبی ۳۰,۱۳۰,۷۳۰ ۳۳,۳۶۱
۸ ایتالیا ۲۵,۴۵۳,۷۸۹ ۱۸۶,۸۳۳
۹ انگلیس ۲۴,۲۵۹,۲۴۰ ۲۰۳,۲۲۹
۱۰ روسیه ۲۱,۹۳۱,۴۸۰ ۳۹۴,۹۴۴

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۶۳ هزار و ۹۲۳ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۷۴۴ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

۲۳۳۲۳۶