شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس

یحیی دوباره اتفاقات سال پیش را رقم می زند؟ توصیه پیشکسوت پرسپولیس به گل محمدی

یحیی دوباره اتفاقات سال پیش را رقم می زند؟ توصیه پیشکسوت پرسپولیس به گل محمدی

صدآنلاین | محمود کلهر پیشکسوت پرسپولیس گفت: متأسفانه فوتبال ما در یکی دو سال اخیر همواره با تنش و حواشی همراه بوده اما پرسپولیس و شخص یحیی گل محمدی نیاز به آرامش دارند.

پرسپولیس دومین شکست فصل خودش را در اهواز و مقابل شاگردان جواد نکونام تجربه کرد. محمود کلهر پیشکسوت پرسپولیس معتقد است که اگر شیخ دیاباته از اول در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار می گرفت شاید نتیجه دیگری در زمین رقم می خورد.

او ضمن بیان این جمله می گوید: از زمانی که دیاباته در خط حمله پرسپولیس قرار گرفت، خطرات بیشتری روی دروازه فولاد ایجاد شد و شاید اگر خود این مهاجم یا سایر بازیکنان دقت بیشتری می کردند، پرسپولیس بازنده از زمین خارج نمی شد. البته به نظر می رسید جواد نکونام و کادر فنی فولاد خوزستان به خوبی پرسپولیس را آنالیز کرده بودند. تیم فولاد فضا را از خط میانی زهردار پرسپولیس گرفته و فاصله مدافعان و هافبک های تیم نکونام خیلی کم بود و اصلا فضای کار به شاگردان گل محمدی نمی دادند. نیمه اول به همین سبک بازی تیم فولاد به آنچه می خواست رسید و گل هم زد.

کلهر در ادامه خاطر نشان می کند: تفاوت کیفیت یک بازیکن لالیگایی مثل روبرتو تورس با یک بازیکن خارجی معمولی همین است. مطمئن باشید آن ضربه ای که بازیکن اسپانیایی زد هیچ بازیکن ایرانی در لیگ برتر نمی تواند بزند. شوت سرضرب تورس یک کلاس بالا را نشان داد و همه تیم های ما هم باید در خرید بازیکن خارجی دقت کنند چنین خریدهای مناسبی داشته باشند.

او ضمن اشاره به گل روبرتو تورس، یادآور می شود: گلی که تورس زد یک طرف و پاس تماشایی احسان پهلوان هم یک طرف! من هنوز هم در تعجب هستم که چرا پرسپولیس بازیکن با کیفیتی مثل احسان پهلوان را از دست داد؟ تابستان گذشته هم این حرف را زدم و واقعا الان می بینید چقدر پهلوان روی شکست پرسپولیس نقش داشت. او یک هافبک دونده، زحمتکش و باهوش است. کافی است پاسی که او به تورس داد را دوباره مرور کنید تا متوجه صحت گفته هایم شوید. از سوی دیگر غیبت سروش رفیعی هم حسابی به چشم آمد. اگر پرسپولیس این هافبک تکنیکی را در اختیار داشت چه بسا در تنگناها مثل بازی با ذوب آهن با نبوغ خودش کاری می کرد و به کمک تیم می آمد.

توصیه پیشکسوت پرسپولیس به گل محمدی؛ از دوست خوبم خواهش می کنم آرامش داشته باشد/ هر چه بود گذشت و به تاریخ پیوست!

محمود کلهر در ادامه می گوید: انصافا در نیمه دوم یحیی گل محمدی با تعویض های خودش بازی را در دست گرفت. یک مقدار هم تیم فولاد خوزستان با توجه به گلی که زده بود عقب نشست تا از گل زده اش محافظت کند. برهمین اساس مالکیت توپ کاملا دست پرسپولیس بود اما بی دقتی برخی بازیکنان در زدن ضربات آخر اجازه نداد گل خورده جبران شود. هرچند پرسپولیس خیلی خوب بازی کرد و فوتبال روی بدش را به این تیم نشان داد. فولاد هم خیلی با انگیزه نشان داد و آمده بود این بازی را ببرد.

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه به حواشی پس از این دیدار اشاره کرده و به سرمربی این تیم توصیه می کند: خواهش من از دوست خوبم آقا یحیی این است که مثل همیشه آرامش خودش را حفظ کند. متأسفانه فوتبال ما در یکی دو سال اخیر همواره با تنش و حواشی همراه بوده اما پرسپولیس و شخص یحیی گل محمدی نیاز به آرامش دارند. این تیم پرسپولیس می تواند با فوتبالی که ارائه می دهد قهرمان لیگ برتر شود و فقط باید تک تک نفرات و بازیکنانش آرامش داشته باشند. بازی با فولاد خوزستان هر چه بود گذشت و به تاریخ پیوست. الان پرسپولیس باید به فکر مصاف با آلومینیوم اراک باشد. باید به فکر ۳ امتیازاین دیدار باشیم که حریف سرسختی هم پیش روی تیم است.

کلهر همچنین می گوید: شیخ دیاباته گرچه هنوز با آن شیخ دیاباته استقلال فاصله دارد اما هنوز مهاجم زهردار و خطرناکی است. اگر او در ترکیب اصلی باشد و محمد عمری تکنیکی و جوان هم در خط حمله کنارش قرار بگیرد زور گلزنی پرسپولیس بیشتر هم خواهد شد. البته حتما بنویسید این فقط یک پیشنهاد است و من در جریان تمرینات و شرایط تیم نیستم و آنچه به ذهنم می رسد این است که پرسپولیس با زوج دیاباته و محمد عمری می توانند خط دفاع هر تیمی را به دردسر بیندازند.

او در پایان در خصوص خرید مهاجم برزیلی جدید پرسپولیس نیز می گوید: من دقیقا نمی دانم لئاندرو پریرا در چه سطحی است و الان چه شرایطی دارد اما این را می دانم که تیم پرسپولیس در حال حاضر به یک مهاجم حرفه ای و ششدانگ نیاز دارد که آن جلو توپ ها را تبدیل به گل کند. پرسپولیس در دیدار با فولاد خوزستان با همه وجود این کمبود را احساس کرد و امیدوارم فروارد برزیلی مهاجمی با کیفیت و تأثیرگذار برای پرسپولیس باشد.