شهر خبر

احمد علیرضا بیگی، نماینده مجلس:

معمولا استیضاح‌ها با انگیزه گرفتن امتیاز اتفاق می افتد / بده‌بستان‌ها باعث شد استیضاح عین‌الهی رای نیاورد

یک نماینده مجلس گفت: معمولا استیضاح ها با انگیزه گرفتن امتیاز اتفاق می افتد، در مجالس گذشته نیز این اتفاقات رخ داده است. الان هم در مورد وزیر بهداشت صدق می کند و یا وزیر صمت که در جلسه استیضاح حاضر شد و همین بده بستان ها باعث شد استیضاح ایشان رای نیاورد.

معمولا استیضاح‌ها با انگیزه گرفتن امتیاز اتفاق می افتد / بده‌بستان‌ها باعث شد استیضاح عین‌الهی رای نیاورد
کد خبر: 593986
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۸ ۱۵:۰۱:۳۷
اعتمادآنلاین |

این روزها مجلسی ها دائما از استیضاح وزرا می گویند، در اظهارات روح الامینی نماینده مردم تهران در مجلس نیز سخن از استیضاح ۹ وزیر از بین۱۹ وزیر، به میان آمده است، استیضاح هایی که هنوز توسط هیات رئیسه اعلام وصول نشده است. طبق قانون هر استیضاح، با ۱۰ رای قابلیت اعلام وصول دارد و این درحالی است که برخی از استیضاح های مطرح شده، بیش از ۵۶ امضا دارند و کماکان در صف اعلام وصول خشکیده اند. این موضوع این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که آیا مجلس نمایشی شده و نمایندگان ظاهرا برای اعمال قدرت و گرفتن امتیاز از دولت در حوزه انتخابیه خود بیشتر تلاش دارند تا جهت اصلاح امور کشور؟ اگر این حرکت را پای تضاد منافع نگذاریم ولی نگاه به میزان آرا در دور بعد انتخابات، به صورتی کاملا پر رنگ خود نمایی می کند. چه آنکه اخیرا اغلب نمایندگان به عملکرد دولت خصوصا در حوزه اقتصاد نمره منفی داده و وزرای اقتصادی را نقد کردند اما استیضاح در حد همان تهدید و نهایتا کارت زرد باقی ماند و به‌نظر می رسد اهتمامی برای اصلاح وضعیت موجود به چشم نمی خورد. 

احمد علیرضا بیگی، نماینده مجلس در این رابطه می گوید: این یک سنت طیبه ای است که از گذشته در نهاد مجلس وجود داشته و مخصوص این دوره نیست و در دوره های دیگر نظیر دوره دهم نیز وجود داشته است. در مجلس دهم استیضاح وزیر کشور به دلیل مسائل آبان هیچ وقت اعلام وصول نشد یا حتی استیضاح وزیر اقتصاد هم به همین ترتیب با وجود اینکه مراحلش را پشت سر گذاشته بود اتفاق نیفتاد.

به گزارش خبرآنلاین، بخش هایی از گفت و گوی علیرضابیگی را در ادامه می خوانید: