شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارگران#تهران#شهرداری تهران

تهیه ۲۷۰۰ واکسن آنفولانزا برای کارگران شهرداری

تهیه 2700 واکسن آنفولانزا برای کارگران شهرداری

مدیرعامل شرکت شهر سالم از تهیه ۲۷۰۰ دوز دوم واکسن آنفولانزا برای کارگران شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، آغاز طرح واکسیناسیون هپاتیت B کارگران شهرداری تهران امروز در قالب بیست و دومین شنبه امید و افتخار با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران، محمد رئیس‌زاده رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و امیر نورمحمدی مدیر عامل شهر سالم در تالار ایوان شمس برگزار شد.

امیر نورمحمدی در آغاز طرح واکسیناسیون هپاتیت کارگران گفت: شرکت شهر سالم از سال 73 با 5 مرکز درمانی شروع به فعالیت کرد و امروز با 19 مرکز درمانی در حال خدمت‌رسانی به پرسنل و بازنشستگان شهرداری است.

وی افزود: 40 درصد از خدمات شرکت شهر سالم برای کارکنان شهرداری و 60 درصد نیز به شهروندان خدمات ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با بیان اینکه این مجموعه متولی بهداشت و درمان پرسنل و کارکنان شهرداری تهران است، ادامه داد: در دوره جدید مدیریت شهری نگاه سلامت محور برنامه‌ریزی و اهداف را دنبال می‌کند که از جمله آن بحث پایش سلامت کارکنان بوده است.

وی تصریح کرد: در سال 1401 یکی از گام‌های پایش سلامت 41 هزار و 542 نفر از کارکنان اعم از کارمندان و کارگران انجام شد که از این تعداد 2777 نفر از کارکنان شهرداری و 14365 نفر در حوزه کارگری بوده‌اند و در نهایت نیز 3770 نفر برای ارجاعات تخصصی به مراکز درمانی ارجاع داده و تحت درمان قرار گرفتند.

نورمحمدی یادآور شد: این ارزیابی و پایش شامل دو حوزه جسمی و روانی کارکنان و کارگران شهرداری تهران بوده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه یکی از مشاغل پرخطر در شهرداری تهران، پاکبانان است با حمایت وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی تهران تامین واکسن‌های مورد نیاز انجام و طرح آغاز شد.

مدیر عامل شرکت شهر سالم با بیان اینکه واکسن هپاتیت در 3 دوز به کارگران تزریق می شود، گفت: با تعامل با وزارت بهداشت 2700 واکسن آنفولانزا دوز دوم برای کارگران و کارکنان شهرداری تامین شده است.

به گزارش تسنیم، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز در آغاز طرح واکسیناسیون هپاتیت 26 هزار نفر از کارگران شهرداری تهران، گفت: در هزاره سوم یکی از مهمترین معیار شهرهای جهان امنیت و سلامت است. گرچه طبق قانون اساسی متولی امر سلامت وزارت بهداشت است اما بی شک یکی از ارگان‌هایی که می‌تواند در این راستا کمک کند مجموعه شهرداری است چراکه شهرداری به عنوان بازوی امور اجرایی بوده که در اسناد بالادستی نیز به آن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه شهر سالم به عنوان یک مجموعه آموزش‌گر در موضوعاتی که می‌تواند در بخش علوم پزشکی کمک کننده باشد معرفی می شود، افزود: این مجموعه آمادگی دارد برخی خدمات‌ را در بخش علوم پزشکی انجام دهد.

پیرهادی ادامه داد: شهرداری به عنوان ارگانی فعال در حوزه سلامت، اقدامات مثمرثمری را انجام داده است. همچنین در شورای شهر تهران مصوباتی تحت عنوان شهر دانش سلامت، شهر خالی از دخانیات، شهر دوستدار کودک و سالمند و … تصویب کردیم که تعدادی از آن اجرایی شده و برخی نیز در آینده اجرایی می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: شرکت شهر سالم در حوزه ارائه خدمات درمانی اقدامات موثری انجام داده است همانطور که در زمان کرونا 889 هزار نفر از کارکنان شهرداری و خانواده‌هایشان واکسینه شده‌اند.

پیرهادی تصریح کرد: کنترل و ریشه‌کنی بیماری هپاتیت با واکسن در سراسر دنیا موضوعی شناخته شده است.

انتهای پیام/