شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#امارات#قدس

ترکیه و امارات عملیات قدس را محکوم کردند

ترکیه

ترکیه و امارات به عملیات شهادت طلبانه مقاومت اسلامی در قدس اشغالی واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق، ترکیه و امارات که به داشتن رویکرد دوگانه درباره فلسطین معروف هستند با انتشار بیانیه‌ای عملیات شهادت طلبانه مقاومت اسلامی در قدس اشغالی را که به کشته و زخمی شدن شماری از شهرک نشینان منجر شد، محکوم کردند.

به گزارش آناتولی، وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه ضمن محکوم کردن حملات استشهادی مقاومت فلسطین و تسلیت به خانواده‌های قربانیان این حمله و مردم و کابینه رژیم اشغالگر، آورده است: ما نگران این هستیم که حملاتی که اخیراً در منطقه افزایش یافته است، به چرخه جدیدی از خشونت تبدیل شود و از همه طرف‌ها می‌خواهیم خویشتن‌دار باشند و اقدامات لازم را برای توقف چنین حوادثی انجام دهند.

وزارت امور خارجه امارات که روابط خود را با تل آویو عادی کرده است، نیز ضمن تسلیت به این رژیم در بیانیه‌ای اعلام کرد: امارات متحده عربی این اقدامات جنایتکارانه را به شدت محکوم می‌کند و تمام اشکال خشونت و تروریسم را که با هدف تضعیف امنیت و ثبات و مغایر با ارزش‌ها و اصول انسانی است، رد می‌کند.

دو کشور در حالی عملیات استشهادی مقاومت فلسطین را محکوم کرده اند که پیشتر در بیانیه‌های جدا گانه حمله به اردوگاه جنین را نیز محکوم کرده بودند!

کشورهای مصر و اردن نیز در بیانیه‌های جداگانه خواستار جلوگیری از تشدید چرخه خشونت‌ها شدند.

در همین حال، جنبش جهاد اسلامی فلسطین مواضع ترکیه و امارات را خیانت به مردم فلسطین تعبیر کرد.

دیروز رسانه‌ها اعلام کردند در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین، نیروهای مقاومت فلسطین در یک عملیات استشهادی ۷ صهیونیست را به هلاکت رساندند. ۵ صهیونیست دیگر نیز در جریان این عملیات زخمی شدند، وضعیت برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران