شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سال گذشته#جدید#جزیره#نیروی دریایی

افتتاح نخستین پایگاه نظامی آمریکا در ۷۰ سال گذشته در گوآم

افتتاح نخستین پایگاه نظامی آمریکا در ۷۰ سال گذشته در گوآم

ایسنا نوشت: آمریکا برای نخستین بار در هفتاد سال گذشته، یک پایگاه نظامی جدید در جزیره گوآم برپا کرد که قرار است میزبان ۵۰۰۰ نیروی دریایی این کشور باشد.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، بخشی از بودجه ساخت «کمپ بلاز» در گوآم توسط ژاپن تامین شد و این در راستای سیاست‌های دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا صورت می‌گیرد که با توکیو توافق کرد که نیروهای نظامی خود را از جزیره اوکیناوا در ژاپن خارج کند، زیرا حضور نظامی آمریکا در این جزیره نارضایتی مردم آن را در پی داشته است.

این پایگاه پیشتر در اکتبر ۲۰۲۰ و در دوران همه‌گیری کرونا کارش را آغاز کرد، اما در روز پنجشنبه به طور رسمی افتتاح شد.

افتتاح این پایگاه در حالی انجام شد که تنش‌ها میان آمریکا و چین در اقیانوس آرام افزایش یافته و آمریکا به دنبال گسترش و تقویت نیروهایش پیرامون این منطقه است.

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا آمده است: در راستای تحقق چشم‌آنداز استراتژی دفاع ملی ۲۰۲۲، کمپ بلاز به عنوان یک کانون استراتژیک فعالیت خواهد کرد.

در سند استراتژی دفاعی ۲۰۲۲ آمریکا، دو اولویت مهم این کشور بدین ترتیب است: دفاع از خاک آمریکا با توجه به خطر چندجانبه فزاینده از سمت چین و بازداشتن حملات استراتژیک علیه ایالات متحده، متحدان و شرکایش.

افتتاح رسمی این پایگاه، نخستین مورد مشابه در ۷۱ سال گذشته است. آمریکا آخرین بار در سال ۱۹۵۲ پایگاه پشتیبانی نیروی دریایی خود را در «آلبانی، جورجیا» افتتاح کرد.

این پایگاه که ساخت آن هنوز به اتمام نرسیده و پروژه‌های ساخت‌وساز در آن هنوز ادامه دارد، به پایگاه هوایی آندرسن ایالات متحده در شمال گوآم خواهد پیوست.

311311