شهرخبر

نیلفروشان: راز عزیز بودن حاج قاسم محمدی ماندن بر سر عقیده و جهاد برای اسلام بود

نیلفروشان: راز عزیز بودن حاج قاسم محمدی ماندن بر سر عقیده و جهاد برای اسلام بود

معاون عملیات سپاه پاسداران در مراسم بزرگداشت سردار قاسم محمدی گفت: یکی از دلایل عزیز بودن حاج قاسم محمدی ایستادگی و تغییر ناپذیری بر سر عهد و پیمانی بود که با خداوند بسته بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم گرامیداشت سردار قاسم محمدی قائم مقام لشکر 8 نجف اشرف در دوران دفاع مقدس طی سخنانی اظهار داشت: خصوع‌ و فروتنی حاج قاسم محمدی زبانزد خلق و عام بود. 

وی افزود: سردار محمدی وقتی در اوج سختی‌های جنگ  ‌و در زیر آتش‌های سنگین دشمن در خط اول نبرد حاضر می‌شد مانند یک بسیجی ساده بود و وقتی در پشت جبهه در صف نماز جماعت حاضر می‌شد کسی نمی‌توانست تشخیص دهد که او قائم مقام لشکر 8 نجف اشرف است و همیشه در اوج خشوع و فروتنی بود. 

سردار نیلفروشان با بیان اینکه حاج قاسم محمدی توکل ویژه‌ای به خداوند متعال داشت، ادامه داد: قلبش مملو از نور خدا بود و چون خدا را درنظر می‌گرفت مسائل جزیی دنیایی برایش اهمیت نداشت. 

سپاه پاسداران | سپاه ,

تصویری از سردار قاسم محمدی در دوران دفاع مقدس

معاون عملیات سپاه تاکید کرد: وی فردی مردم‌دار بود و تا زمانیکه به ملکوت اعلا پیوست همواره دغدغه حل مشکلات محرومین را داشت. هرگاه برای هر رزمنده‌ای مشکلی پیش می‌آمد آن مشکل را پیگیری می‌کرد و بارها برای حل مشکلات بچه‌ها با من تماس گرفته بود و پیگیری می‌کرد. 

وی با بیان اینکه حاج قاسم محمدی مصداق بارز آیه شریفه «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلاً»  بود، عنوان کرد: یکی از دلایل عزیز بودن حاج قاسم محمدی همین ایستادگی و تغییر ناپذیری بر سر عهد و پیمانی بود که با خداوند بسته بود. 

سردار نیلفروشان تصریح کرد: البته ایشان یک ویژگی مشترک با حاج قاسم سلیمانی داشت و آنهم این بود که دامن پر مهر و محبتش شامل همه طیف‌ها با هر عقیده و سلیقه‌ای می‌شد و هرکس با حاج قاسم محمدی روبرو می‌شد فکر می‌کرد در همه چیز با او مشترک است. 

معاون عملیات سپاه با تاکید بر اینکه خط قرمز حاج قاسم محمدی انقلاب و ولایت بود، گفت: در جنگ سخت تشخیص حق و باطل راحت است اما وقتی فضا مملو از غبار فتنه‌ها می‌شود تشخیص سره از ناسره خیلی سخت می‌شود؛ اما من شهادت می‌دهم که حاج قاسم محمدی سره را از ناسره تشخیص داد و در مسیر و صراط مستقیم ماند و در زمانی که باید انتخاب می‌کرد، انتخاب‌های درست انجام داد و ثابت قدم ماند. 

وی ادامه داد: عزیز بودن ایشان به همین دلیل است بر سر عقیده جهاد و دفاع از انقلاب اسلامی ثابت قدم ماند. 

سردار نیلفروشان اظهار داشت: انتخاب‌ها تعیین کننده سرنوشت دنیا و آخرت افراد است. در صحنه کربلا یک انتخاب حُر را از سپاه یزید حسینی کرد و یک انتخاب 30 هزار نفر را در مقابل امام حسین قرار داد. شمر جانباز جنگ صفین بود و مجاهدت‌ها کرده بود اما با یک انتخاب غلط در مقابل امام حسین ایستاد. حاج قاسم محمدی هم کسی بود که تا آخرین لحظه خوب انتخاب کرد و از سرداران بزرگ اسلام بود که تا آخر در خطر انقلاب و خون شهدا ایستادگی کرد و هیچگاه نلرزید. 

انتهای پیام/