شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#افغانستان#مخالفت

هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره توقف کمک‌ها به افغانستان

هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره توقف کمک‌ها به افغانستان

معاون دبیرکل سازمان ملل در ابراز مخالفت با توقف کمک‌های بشردوستانه به افغانستان اظهارداشت این اقدام سبب افزایش رنج مردم این کشور می‌شود.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «آمنه محمدی» معاون دبیرکل سازمان ملل اظهارداشت مخالف توقف کمک‌ها به افغانستان در واکنش به اقدامات چالش برانگیز طالبان برای زنان و دختران است.

محمدی که به تازگی از سفر چهار روزه از افغانستان و دیدار با سران طالبان بازگشته است، در مرکز اطلاعات منطقه‌ای سازمان ملل برای اروپای غربی به خبرنگاران گفت: من معتقدم که توقف کمک‌های بشردوستانه تصمیم درستی نخواهد بود، زیرا میلیون‌ها نفر از این تصمیم متضرر خواهند شد. وظیفه ما این است که در کنار زنان و دختران در افغانستان بایستیم و به آن‌ها کمک کنیم.

کنفرانس بین المللی زنان و دختران

ارشدترین مقام زن سازمان ملل همچنین اعلام کرد ماه آینده میلادی قرار است با همکاری سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی یک کنفرانس بین‌المللی درباره زنان و دختران در جهان اسلام برگزار شود.

محمد در این‌باره گفت: ما در این کنفرانس بین‌المللی تلاش داریم ببینیم چه کاری می‌توانیم برای درک بهتر اسلام و چگونگی حمایت از حقوق زنان در تحصیل و محیط کار انجام دهیم و سپس به چند مورد از این مسائل بپردازیم.

انتهای پیام/