شهرخبر

فیلم‌هایی که سیاه نمایی می‌کنند را در جشنواره فجر نداریم

فیلم‌هایی که سیاه نمایی می‌کنند را در جشنواره فجر نداریم

ایسنا نوشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با جشنواره فجر گفت: تلاش کردیم با امیدآفرینی ایجاد وفاق کنیم و فیلم‌هایی که سیاه نمایی می‌کنند را نداریم.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز، ششم بهمن، برای دیدار با علما و مراجع تقلید وارد قم شد و در نخستین برنامه کاری خود با آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار عنوان کرد: ابتدای کار دولت، مشکلات زیادی داشتیم و اغتشاشات اخیر نشان داد که جنگ‌ شناختی است و حرف مهمی از ما به مخاطبان نرسیده است.

وی بیان کرد: وضعیت فرهنگ در یک دهه گذشته از اقتصاد بدتر بوده و دولت تلاش کرده فضای بازگشت به مساجد تقویت شود و عمده فعالیت‌های دینی فعال شوند؛ از این رو هیات های مذهبی و گروه‌های مردمی به عنوان گروه‌های دینی که فراموش شده بودند را تقویت و حمایت کردیم.

وی با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های هنری این هدف مورد توجه بود که حوزه کارهای ایجابی تقویت شود، گفت: در چند ماه اخیر هجمه شدیدی وارد شد که فعالیت‌های هنری تعطیل شود. شبکه های فارسی زبان معاند و برخی در داخل تلاش داشتند این فضا را تعطیل کنند اما خوشبختانه مجموعه های انقلابی وارد شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در جشنواره فیلم فجر امسال شش فیلم با مضمون انقلاب، جبهه، جنگ و شهدا داریم، اضافه کرد: تلاش کردیم با امیدآفرینی ایجاد وفاق کنیم و فیلم‌هایی که سیاه نمایی می‌کنند را نداریم.

وی با بیان اینکه امسال مجموعه کارهایی را که مجوز دادیم و به جشنواره رسیده را خودمان تولید می‌کنیم تا جریان جدیدی ایجاد کنیم، افزود: کار متمرکزی که اتفاق افتاده این است که در این دولت، بخش عمده‌ای از امور عقب افتاده را جبران کنیم، در بخش‌های مختلف فرهنگی اقدام‌های زیادی انجام شده و همه همکاران مکلف هستند که چند برابر دیگران اقدام کنند.

۵۷۲۴۵