شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#نتایج

ترس شهروندان آلمانی از خطر روزافزون افول اقتصادی

ترس شهروندان آلمانی از خطر روزافزون افول اقتصادی

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر شهروندان آلمانی از این مسئله نگرانند که بوروکراسی بیش از حد و مدرنیزاسیون کُند که به اعتقاد آن‌ها بیشتر به سیاست‌های دولت بر می‌گردد خطر افول اقتصادی کشورشان در آینده را تشدید کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه اشپیگل، بوروکراسی بیش از حد و مدرنیزاسیون کُند سبب شده که آلمان در معرض خطر افول اقتصادی قرار گیرد. بر اساس نتایج یک نظرسنجی، حداقل این چیزی است که اکثریت شهروندان اکنون از آن می ترسند.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی آلمانی‌های بیشتری نسبت به آینده این کشور تردید دارند و بسیاری دولت را مقصر این شرایط می‌دانند. بر اساس نظرسنجی موسسه آلنزباخ که روز پنجشنبه توسط "روزنامه فرانکفورتر آلگماینه منتشر شد، تنها 31 درصد از جمعیت بر این عقیده اند که آلمان در ده سال آینده به خوبی توسعه خواهد یافت.

بر این اساس، تنها 39 درصد شهروندان آلمانی فکر می کنند که آلمان تا ده تا 15 سال دیگر همچنان یکی از کشورهای پیشرو اقتصادی خواهد بود .حدود پنج سال پیش 59 درصد شهروندان چنین عقیده ای داشتند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که تنها 14 درصد از شرکت کنندگان بر این باورند که آلمان از بحران های سال های اخیر قوی تر بیرون خواهد آمد. از سوی دیگر، نیمی از آنها این احساس را دارند که بسیاری از چیزها در کشور دیگر درست کار نمی کنند.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی دلایل این تحولات نامطلوب را در درجه اول در دولت می بینند. به گفته 79 درصد شهروندان آلمانی، این امر به دلیل مقررات بیش از حد و بوروکراسی بیش از حد فلج شده است. در حالی که 63 درصد مدرن بودن اقتصاد آلمان را بالا ارزیابی می کنند، تنها 40 درصد در مورد دولت چنین نظری دارند.

بر اساس این نظرسنجی، شرکت کنندگان همچنین کسری‌های عمده‌ای در دیجیتالی شدن نهادهای دولتی می بینند. 68 درصد آن را در مدیریت دولتی ناکافی می‌دانند و 61 درصد از تجهیزات فنی مدارس انتقاد می‌کنند. از این گذشته، 33 درصد از افراد مورد بررسی انتظار بهبود در حوزه دیجیتالی سازی را دارند.

بر اساس این نظرسنجی، بخش مراقبت های بهداشتی به ویژه در حال از دست دادن شهرت خود است: در سال 2017، 81 درصد نقاط قوت آلمان را در آنجا می دیدند و در حال حاضر تنها 60 درصد چنین نظری دارند. نتایج این نظرسنجی نشان می دهد نسبت کسانی که نقطه ضعفی در این امر می بینند از 18 به 39 درصد و بیش از دو برابر شده است.

انتهای پیام/