شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بحرین#قطر

اولین تماس تلفنی ولیعهد بحرین با امیر قطر از زمان آشتی

اولین تماس تلفنی ولیعهد بحرین با امیر قطر از زمان آشتی

ایسنا نوشت: ولیعهد بحرین در اولین تماس تلفنی با امیر قطر از زمان آشتی، بر لزوم حل مشکلات موجود میان دو کشور با اتکا به روابط "برادرانه" منامه-دوحه تاکید کرد.

به نقل از سایت خلیج آنلاین، سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد بحرین در تماس تلفنی که با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر داشت، تاکید کرد، مشکلات موجود میان منامه و دوحه باید با اتکا به روابط برادرانه دو طرف برطرف شوند.

این اولین تماس تلفنی میان بحرین و قطر از زمان آشتی میان دو کشور در اجلاس العلا در اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی است که به اختلافات میان قطر و چهار کشور عربی عربستان، امارات، بحرین و مصر پایان داد.

خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) اعلام کرد که ولیعهد در این گفتگوی تلفنی سلام و درود حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین را به امیر قطر ابلاغ کرد و به نمایندگی از او برای آل ثانی آرزوی سعادت و سربلندی کرد.

همچنین به گزارش "بنا"، ولیعهد بحرین در این تماس تلفنی بر روابط برادرانه میان دو کشور و دو ملت تاکید کرد و تلاش برای حل تمامی مشکلات و مسایل باقی مانده میان دو طرف در راستای تحقق خواسته‌های مشترک ملت‌های آنها و حفظ انسجام شورای همکاری خلیج فارس و امنیت و ثبات منطقه را ضروری دانست.

علاوه بر اینها، دو طرف بر لزوم استمرار رایزنی‌ها میان مقامات دو کشور به منظور تحقق منافع همه تاکید کرد.

پس از اجلاس العلا و آشتی میان دو کشور، به دلیل بازداشت چند شهروند بحرینی توسط دوحه به اتهام ماهی‌گیری در آب‌های منطقه‌ای آن اختلافاتی میان دو کشور شکل گرفت. دوحه در این خصوص اعلام کرد که بازداشت این شهروندان بحرینی در آب‌های منطقه‌ای قطر صورت گرفته و آنها مجوز قانونی نداشتند.

در واقع این تماس تلفنی یک هفته پس از نشستی شش جانبه در ابوظبی با حضور امیر قطر و پادشاه بحرین برای بررسی تقویت همکاری‌ها و برقراری ثبات در منطقه انجام شد.

310310