شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بحرین#قطر

گفت وگوی ولیعهد بحرین و امیر قطر

گفت وگوی ولیعهد بحرین و امیر قطر

ولیعهد بحرین طی یک تماس تلفنی با امیر قطر در خصوص روابط دو جانبه دو کشور و راه های تقویت آن گفت وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد بحرین طی تماس تلفنی  با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر گفت وگو کرد.

ولیعهد بحرین در اولین تماس تلفنی با امیر قطر از زمان مصالحه «العلاء»، بر لزوم حل مشکلات موجود میان دو کشور تاکید کرد.

این اولین تماس تلفنی میان بحرین و قطر از زمان آشتی میان دو کشور در اجلاس العلا در اوایل سال 2021 میلادی است که به اختلافات میان قطر و چهار کشور عربی عربستان، امارات، بحرین و مصر پایان داد.

خبرگزاری رسمی بحرین اعلام کرد که ولیعهد بحرین  در این گفتگوی تلفنی سلام «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین را به امیر قطر ابلاغ کرد و آرزوی سعادت و سربلندی  برای او کرد.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، ولیعهد بحرین در این تماس تلفنی بر روابط  دوجانبه میان دو کشور و دو ملت و همچنین بر اهمیت تلاش برای حل تمامی مشکلات و مسائل و موضوعات  باقی مانده میان به منظور دستیابی به خواسته‌های مشترک دو کشور و حفظ انسجام شورای همکاری کشورهای عربی حوزه  خلیج فارس و امنیت و ثبات منطقه تاکید کرد.

 

دو طرف طی این تماس  برضرورت تداوم  ارتباط‌ات میان مقامات دو کشور به منظور  دستیابی به منافع تاکید کرد.

پس از اجلاس العلا و آشتی میان دو کشور، به دلیل بازداشت چند شهروند بحرینی توسط دوحه به اتهام ماهی‌گیری در آب‌های منطقه‌ای آن اختلافاتی میان دو کشوربه وجود آمد. قطر در این خصوص اعلام کرد که بازداشت این شهروندان بحرینی در آب‌های منطقه‌ای قطر صورت گرفته و آنها مجوز قانونی نداشتند.

این تماس تلفنی یک هفته پس از نشست شش جانبه در ابوظبی با حضور امیر قطر و پادشاه بحرین برای بررسی تقویت همکاری‌ها و برقراری ثبات در منطقه صورت گرفت.

گفتنی است، عربستان به همراه سه کشور دیگر (بحرین، امارات و مصر) از 5 ژوئن 2017 با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم تمامی روابط خود با این کشور را قطع کرده و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی را هم به روی دوحه بسته بود.

کشورهای مذکور با دوحه در ژانویه 2021 در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس درعربستان آشتی کرده و به اختلافات خود پایان دادند.

انتهای پیام/