شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نمایندگان مجلس

قبوض گاز کمرشکن برای مردم در سرمای زمستان/ صدای نمایندگان مجلس درآمد

اقتصاد 100- افزایش چند برابری قبوض مشترکان گاز در کنار افزایش سرسام آور قیمت‌ها و کاهش مستمر قدرت خرید مردم باعث شد نمایندگان مجلس نیز در صحن علنی امروز طی تذکرات شفاهی به وزیر نفت، خواستار اصلاح رویه‌ها در مدیریت و بازگشت قیمت گاز به روال قبل شوند.

قبوض گاز کمرشکن برای مردم در سرمای زمستان/ صدای نمایندگان مجلس درآمد

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100؛ سرمای کم سابقه زمستان امسال و افزایش مصرف انرژی، کشور را با کمبود جدی گاز مواجه کرده و چندی است دولت برای مدیریت مصرف انرژی به افزایش قیمت گاز مصرفی اقدام کرده است.

در شرایطی که تورم و افزایش لحظه‌ای قیمت اقلام مختلف امان مردم را بریده است، برخی ساکنین شهرهای کوچک و روستاها با قبوض میلیونی گاز خود مواجه شده‌اند و توان پرداخت آن را ندارند.

افزایش چند برابری قبوض مشترکان گاز در کنار افزایش سرسام آور قیمت‌ها و کاهش مستمر قدرت خرید مردم باعث شد نمایندگان مجلس نیز در صحن علنی امروز طی تذکرات شفاهی به وزیر نفت، خواستار اصلاح رویه‌ها در مدیریت و بازگشت قیمت گاز به روال قبل شوند.

سید مرتضی حسینی نماینده مردم میانه در نشست علنی امروز مجلس با اشاره به افزایش چندبرابری قبوض مشترکان گاز از هیات رئیسه مجلس خواست تا به این موضوع ورود کرده تا رویه اصلاح شود.

وی در تذکر شفاهی خود به افزایش قبوض مشترکان گاز اشاره کرد و گفت: قبض مشترکان گاز به ویژه مشترکان روستایی به یکباره از 200 الی 300 هزار تومان به 2 الی 6 میلیون تومان رسیده است، این اقدام شرکت گاز قابل قبول نیست و هیات رئیسه مجلس باید به این موضوع ورود کرد تا اصلاح شود.

نماینده مردم میانه در مجلس یازدهم ادامه داد: افزایش لحظه ای قیمت ارز و مایحتاج ضروری مردم و انواع کالاهای صنعتی به ویژه خودرو، امان مردم را بریده است.

وی تاکید کرد: مسئولان برای رفع این مشکل و فشاری که روی آحاد مردم به ویژه اقشار کم درآمد است، سریعاً چاره اندیشی کرده و کشور را درست اداره کنند. 

حسینی معتقد است، مردم نجیب ، مقاوم و وفادار ایران شایسته این نوع مدیریت و گرانی و فشار نیستند.

اما حسینی تنها نماینده معترض به وضعیت اقتصادی به ویژه قبوض گاز نبود، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس نیز با اشاره به تصمیم اخیر هیات وزیران مبنی بر تغییر جدی تعرفه گاز منازل گفت: مردم نسبت به این تغییر قیمت به شدت معترض و گلایه مند هستند. 

وی از دولت خواست هر چه سریعتر نسبت به این امر تجدید نظر کرده و این رشد یکباره و شدید قیمت گاز مصرفی را به طور جدی تعدیل کند.

این‌ نماینده مجلس در نشست علنی امروز در نطق میان دستور خود این سخنان را بیان کرد.

نماینده مردم سراب در مجلس سومین نماینده‌ای بود که در نشست علنی خود به وزیر نفت تذکر شفاهی داد و خواستار اصلاح بهای گاز مصرفی به قیمت قبلی شد.

یوسف داودی خطاب به رئیس جمهور و وزیر نفت گفت: علیرغم تورم شدید بر گرانی کالاها و مواد غذایی اکنون که کشور با سرمای بی سابقه ای به ویژه در اقلیم های سرد مانند آذربایجان و شهر سراب که درجه حرارت به منفی 30 درجه رسیده در کمال ناباوری شرکت ملی گاز ایران بهای گاز مصرفی را افزایش داده که بسیاری از مردم کم درآمد شهرستان سراب توان پرداخت قبض گاز را ندارند.

نماینده مردم سراب در مجلس، افزود: درخواست رسیدگی فوری به این موضوع و کاهش بهای گاز مصرفی به قیمت قبلی را دارم.

افزایش قبوض گاز موجب تذکر شفاهی بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه نیز شد تا جایی که وی  در نشست علنی مجلس این اقدام دولت مبنی بر بازنگری در قبض های گاز برای مشترکان را عجیب و نسنجیده دانست که موجی از نگرانی و نارضایتی ایجاد کرده است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس افزود: لازم است ضمن توجه به اقلیم مناطق سرد نسبت به تعدیل این قبض ها اقدامات لازم صورت گیرد و نسبت به دادن فرصت بیشتر به مشترکان به منظور بهینه سازی مصرف گاز اقدام شود.

باید دید با وجود تذکرات شفاهی نمایندگان مجلس و انتقادات جدی آن‌ها به نحوه مدیریت دولت به ویژه وزیر نفت، آیا تجدید نظری در شیوه‌های مدیریتی تیم اقتصادی دولت سیزدهم ایجاد خواهد شد یا اوجی نیز به سمت دریافت کارت زرد از مجلس خواهد رفت.

انتهای پیام