شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ورزش کشور

حجت الاسلام احدی: تحقق اهداف فرهنگی نیازمند همدلی و هم افزایی فعالان فرهنگی ورزش کشور است

حجت الاسلام احدی: تحقق اهداف فرهنگی نیازمند همدلی و هم افزایی فعالان فرهنگی ورزش کشور است

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و‌ جوانان گفت: نقش کمیته های فرهنگی در فدراسیون‌های ورزشی باید پررنگ‌تر از گذشته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از حجت الاسلام علی احدی مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و‌جوانان در نشست بررسی مسائل فرهنگی فدراسیون‌ها، با اشاره به مصوبات کمیسیون فرهنگی ورزش و تربیت بدنی کشور خاطرنشان ساخت: تغییر کمیته فرهنگی به کمیته فرهنگی و اجتماعی، عضویت رئیس کمیته فرهنگی در هیئت رئیسه بدون داشتن حق رای و انتخاب مسئولین این کمیته‌ها بر اساس شاخص‌هایی که وزارت ورزش و جوانان به آنها اعلام کرده است از مصوبات معاونت ورزش قهرمانی است که منتظر ابلاغ نهایی توسط مقام عالی وزارت هستیم.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی از هم تراز نبودن سطح فعالیت کمیته های فرهنگی از بعد توانایی علمی و اجرایی متناسب با جامعه مخاطبشان را یکی از مهمترین مشکلات در مسیر برنامه ریزی این حوزه دانست و افزود : در همین راستا فدراسیون های ورزشی را بر اساس مولفه هایی مثل میزان مخاطبین و هواداران، تعداد ورزشکاران و... در سه سطح تقسیم بندی کردیم که بنابر سطح این فدراسیون ها میزان و کیفیت برنامه های فرهنگی انها پایش می شود.

حجت الاسلام احدی در پایان تصریح کرد: برگزاری این نشستها در راستای ایجاد تعامل با فدراسیون های ورزشی است و چه بهتر است که تعامل و همدلی در بین مسئولین فرهنگی فدراسیون ها با هم در یک جهت و با ورزشکاران جامعه هدف خود از جهت دیگر برقرار شود چرا که انجام فعالیت مؤثر فرهنگی نیازمند همدلی و انسجام بازوهای فرهنگی ورزش است.

ضمنا در این نشست مسئولین فرهنگی فدراسیون های جانبازان و معلولین ، فوتبال، بسکتبال ،کاراته تکواندو و وزنه برداری حضور داشتند.

انتهای پیام/