سردار فدوی:  باید توانمندی های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم

محمدجواد سیاف زاده پسر سردار شهید سیاف زاده در این مراسم گفت: در چنین ایامی و شب وفات پیامبر  اکرم به یارانش پیوست.

وی افزود اظهار کرد: سردار سیاف زاده در طول عمر خود مجاهدت کرد . ما طی ۱۱ سال حدود ۱۵۰ سخنرانی این شهید را جمع آوری کردیم  اما جای یک کتاب مدون خالی بود که پنج شش سال قبل با نویسندگی سعید علامیان ،این کتاب نوشته شد.

وی افزود:سردار سیاف زاده ۸ سال در جنگ بود و هشت سال هم راویان جنگ را تربیت کرد.

در ادامه،سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه  گفت:  سردار سیاف زاده همیشه آماده خدمت به انقلاب اسلامی بود. وی افزود:ایمان،باور به وعده های خداوند و شور و نشاط و با ابتکار عمل کار کردن از مشخصه های سردار سیاف زاده بود

سردار فدوی ادامه داد: این مشخصه ها در همه رزمندگان وحود داشت و همین مزیت‌ها باعث حفظ انقلاب شده است چون روزی نداریم که استکبار علیه ما دشمنی نکرده باشد و در حالی که این مبارزه در طول ۴۴ سال ادامه داشته است امروز ما جمع می شویم و درباره یک پاسدار صحبت می کنیم که همیشه در اوج بود. ما در بحث مادیات و علمی و رسانه ای هیچگاه با دشمن برابر نبودیم. 

وی گفت: آمریکا در ۴۴ سال گذشته بر ما نداشتند و الا گوش دنیا را کر می کردند چون نتایج را خدا مشخص می کند البته به شرطی که ما تکالیف خودمان را به خوبی انجام بدهیم. 

سردار فدوی در بخش دیگر سخنانش گفت: در چند ماه گذشته با ما یک جنگ کامل کردند اما محاسباتشان اشتباه بود که می توانند جوانان ما را منحرف کنند. اما چون ما کارمان را درست انجام دادیم شکست خوردند و حالا  گرفتار تظاهرات مردم علیه خودشان هستند.

وی اظهار کرد:در ۴۵ سالگی انقلاب سربلند هستیم. هر چند این جنگ تمام شدنی نیست و البته  دشمن صدها بار شکست خورده است. مثلا در جنگ تحمیلی ۸۷ کشور با ما جنگیدند. از وسط عملیات کربلای ۵ ،آمریکا مستقیم با ما وارد جنگ شد.

سردار  فدوی همچنین یادآور شد:اگر ما جایی مشکل داریم به تکالیف خودمان خوب عمل نکردیم. بعضی امور در شان مردم و انقلاب ما نیست و هر چند دشمن نیز مدام علیه ما تلاش می کند اما توانمندی ما از دشمن بیشتر است و این به تجربه ثابت شده است و باید توانمندی های بالقوه را به بالفعل تبدیل بکنیم.

سردار فدوی گفت: خیلی از جوانان حوادث انقلاب را ندیده اند اما الگوهایی وجود دارد که می توان با مراجعه به سرگذشت آنها از این حوادث آگاهی پیدا کنند.

وی گفت: هر سال در کشور  بیش از ۸۰ هزار مراسم گرامیداشت شهید برگزار می شود تا حوادث و همچنین عوامل موفقیت را به ما یادآوری می کند.

نقل خاطره همرزمان و فرماندهان دوران دفاع مقدس، دیگر بخش این مراسم بود.

در این مراسم، کتاب «جنگ شانزده‌ ساله» نوشته سعید علامیان رونمایی شد.