شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#طالبان

روزنامه جمهوری اسلامی هشدار داد:

ابراز نگرانی از «هم‌آغوشی طالبان با داعش»؛ طالبان همسایه مناسبی برای ایران نیست

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: طالبان بهیچوجه نمی‌تواند همسایه مناسبی در لباس حاکمیت بر افغانستان برای کشورهای منطقه از جمله ایران باشد. برای همسایگان افغانستان هماغوشی طالبان با داعش عامل مهم نگرانی شده است.

ابراز نگرانی از «هم‌آغوشی طالبان با داعش»؛ طالبان همسایه مناسبی برای ایران نیست
کد خبر: 593404
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ۱۸:۴۰:۲۱
اعتمادآنلاین |

روزنامه جمهوری اسلامی نسبت به «هم‌آغوشی طالبان با داعش» ابراز نگرانی و تاکید کرده طالبان به هیچ‌وجه نمی‌تواند همسایه مناسبی در لباس حاکمیت برای ایران باشد.

به گزارش جمهوری اسلامی، ایران در یکسال و نیم گذشته بارها شاهد درگیری‌های متعدد در مرزهای شرقی خود بوده که عناصر گروه تروریستی طالبان عامل آن بوده‌اند. هرچند خویشتن ‌داری مسئولان ایرانی مانع دامنه‌دار شدن این درگیری‌ها شد، ولی زخمی و کشته شدن بعضی از مامورین مرزی نشان داد طالبان بهیچوجه نمی‌تواند همسایه مناسبی در لباس حاکمیت بر افغانستان برای کشورهای منطقه از جمله ایران باشد.

روزنامه جمهوری اسلامی سپس نوشته است: برای همسایگان افغانستان هم آغوشی طالبان با داعش عامل مهم نگرانی شده است. آنها اکنون افغانستان طالبان را کانون تروریسم می‌دانند و برای مقابله با این خطر در حال رایزنی و پیدا کردن راهی که بتواند این خطر و تهدید را رفع کند هستند. محور اصلی تمام راه‌حل‌ها، ایجاد دولتی در افغانستان است که با آراء آحاد مردم در یک انتخابات آزاد تاسیس شود و شامل اقوام و پیروان مذاهب باشد. افغانستان فقط با چنین دولتی می‌تواند مکان امنی برای مردم خود باشد و زمینه همزیستی مسالمت ‌آمیز را برای همسایگان فراهم نماید.