شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارکنان

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی: کارکنان هئیت‌ها عشق و انگیزه دارند

 سرپرست فدراسیون ورزش روستایی: کارکنان هئیت‌ها عشق و انگیزه دارند

مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش وجوانان وسرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کشور گفت: تاکنون بیش از 8 هزار خانه ورزش روستایی درکشور راه اندازی و فعال شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علیرضا پسندیده مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش وسرپرست فدراسیون ورزش روستایی کشوردر مجمع انتخاباتی هیات ورزش روستایی قزوین گفت: هیئت های روستایی در تامین سلامت جوانان روستایی نقش مهمی دارند و کسانی که در هیئت ورزشی روستایی کار می کنند با سختی و کمبود اعتبار این بخش آشنا هستند اما با عشق و علاقه و انگیزه فعالیت دارند.

پسندیده تصریح کرد: ما با همه گروه‌های دانش آموزی، دانشجویی و کارگری در بخش روستایی مواجهیم و کسانی که داوطلب خدمت در این عرصه هستند با روحیه ایثارگری وارد کار شده اند و بدون چشم داشت و توقع و حتی بدون امکانات وارد خدمت به جوانان روستایی شده اند که جای قدردانی دارد.

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کشور اظهارداشت: در ورزش یاد گرفته ایم به بزرگان احترام بگذاریم و روحیه پهلوانی را در خود و دیگران تقویت کنیم و کمبود اعتبارات را می پذیریم اما به همت مضاعف و همکاری سایر هیئت ها نیازمندیم تا کارها شتاب گیرد از برگزاری «جام پرچم» بعنوان رویداد بزرگ ورزشی در بخش روستایی یاد کرد و افزود: در جام پرچم ۲۰ میلیارد تومان هزینه شد و بیش از ۲۷ هزار تیم ورزشی با حدود ۳۲۰ هزار ورزشکار شرکت کردند که اقدام ارزشمندی بود و تداوم خواهد یافت.

پسندیده اضافه کرد: در بخش روستایی حدود 57 رشته فعال است و اداره این فدراسیون هزینه های سنگینی دارد و باید از سایر منابع و ظرفیت هیئت های دیگر با تفاهم نامه و تعامل استفاده کنیم تا به هدف برسیم.

وی اظهارداشت: روسای هیئت ها نباید خود را به جغرافیای هیئت استانها محدود کنند زیرا توسعه در این عرصه با تعامل و همکاری سایر هیئت ها و مسئولان استانی و شهرستانی ممکن می شود.

این مسئول ورزشی گفت: برگزاری جام پرچم نشان داد استعدادهای ورزشی خوبی در روستاها داریم و می توانیم در عرصه قهرمانی هم وارد شویم و ورزشکاران مستعد را به هیئت های دیگر معرفی کنیم.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی وزارت ورزش بیان کرد: در این راستا استعدادهای جام پرچم شناسایی خواهد شد و مرحله ملی جام پرچم بصورت متمرکز بزودی برگزار خواهد شد.

پسندیده از روسای هیئت های استانی و شهرستانی خواست در برنامه های فرا استانی شر‌کت کرده و در عرصه مسئولیت اجتماعی هم تلاش بیشتری کنند تا زمینه توسعه ورزش روستایی مهیا شودپسندیده در ادامه گفت: در حال حاضر ۸ هزارخانه ورزش روستایی در مناطق مختلف کشور و روستاهای دورافتاده فعال شده و این کار به تقویت سلامت روستاییان بسیار کمک کرده است.

وی گفت: در هر خانه ورزش تجهیزات خوبی شامل میز تنیس روی میز، میز شطرنج، تشک تاتامی و وسایل ورزش دارت و فوتبال دستی تهیه شده و می تواند به غنی سازی اوقات فراغت روستاییان و تقویت سلامت و تندرستی آنها کمک کند.

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کشور یادآورشد: باید از روسای هیئت ها برای آموزش ورزشکاران کمک بگیرید و این مطالبه به تقویت رشته های مختلف هم منجر شود.

وی اظهارداشت: وقتی در استان قزوین ۲۰۶ میز تنیس روی میز در خانه های ورزش روستایی تجهیز شده حتما هیئت تنیس روی میز باید برای آموزش ورزشکاران همت کند و مسئولیت بپذیرد تا این سرمایه گذاری به معرفی چند ورزشکار منجر شود.

پسندیده اضافه کرد: در عرصه ورزش هیچ کسی نباید خود را کنار بکشد این همه امکانات به روستاها داده دایم و لازم است با برنامه ریزی منسجم و مدون به دستاوردهای خوبی برسیم.

وی گفت: برگزاری جام ملی پرچم، اولین مسابقات مینی فوتبال روستایی کشور در دستور کار قرار دارد و مهمترین رسالت ما ایجاد شور ونشاط در روستاهاست که آن را با جدیت دنبال می کنیم.

انتهای پیام/