شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#قیمت#بورس کالا

عرضه بخشی از خودروهای با قیمت بالا در بورس کالا موجب تعدیل قیمت شد

عرضه بخشی از خودروهای با قیمت بالا در بورس کالا موجب تعدیل قیمت شد

یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: عرضه خودرو در بورس کالا در صورت کاهش مابه‌التفاوت قیمت کارخانه و بازار باعث قطع دست دلالان و کاهش قیمت‌ها و به سود تولیدکننده و مصرف‌کننده خواهد بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا با اشاره به تعدیل قیمت برخی از خودروها پس از عرضه در بورس کالا گفت: عرضه خودرو در بورس کالا در صورت کاهش مابه‌التفاوت قیمت کارخانه و بازار، قطع دست دلالان و کاهش قیمت، به سود تولیدکننده و مصرف‌کننده بوده و مثبت ارزیابی می‌شود. 

مجتبی یوسفی اظهار داشت: تجربه عرضه برخی از خودروهای داخلی با قیمت‌های بالا در بورس کالا نشان می‌دهد، تعدیل قیمت در بخشی از این خودروها اتفاق افتاده و خودروهای در رده قیمتی پایین‌تر هنوز در بورس کالا عرضه نشده‌اند. 

وی ضمن ابراز قدردانی از وزیر صمت و تیم مدیریتی جدید در صنعت خودرو نسبت به جمع‌آوری و تکمیل سازی 170 هزار خودروی ناقص که در کف کارخانجات بود، با اذعان به برخی اقدامات مبتنی بر ارتقای کیفیت از سوی خودروسازان و اینکه تمامی مشکلات را نمی‌توان به دوره یک ساله وزیر صمت و مدیریت جدید خودروسازی‌ها منتسب نمود، افزود: جلب رضایت مصرف‌کنندگان از موضوعات حائز اهمیت است. 

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در خاتمه با تاکید بر ضرورت بکارگیری راهکارهایی در راستای کاهش فاصله میان عرضه و تقاضا خاطرنشان کرد: امیدواریم با واردات خودرو و همراهی دولت و وزیر صمت مدیریت فاصله میان عرضه و تقاضا، تامین نیاز بازار و ایجاد فضای رقابتی در حوزه قیمت و کیفیت محقق شود. ضمن اینکه برنامه‌ریزی و انجام اصلاحات ماهوی در حوزه خودرو بدیهی است.

انتهای پیام/