شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارت زرد#ایران#بخش خصوصی

واکنش وزارت ارتباطات به کارت زرد مجلس؛ مخابرات در حوزه اختیارات ما نیست

واکنش وزارت ارتباطات به کارت زرد مجلس؛ مخابرات در حوزه اختیارات ما نیست

وزارت ارتباطات اعلام کرد مخابرات ایران از سال ۱۳۸۸ از مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منفک و به بخش خصوصی واگذار شد که اجرای آن قانونا در حوزه اختیارات وزارت ارتباطات نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، «عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نشست علنی روز گذشته (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی برای پاسخ به سوال  نماینده مردم اصفهان مبنی بر علت عدم اجرای قانون درخصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات، در خانه ملت حاضر شد.  و در پاسخ به سوال عباس مقتدایی اظهار داشت: ما در وزارت ارتباطات پس از تصویب قوانین برای تبدیل وضعیت ایثارگران اقدامات گسترده‌ای را شروع کردیم و در بخش‌های مختلف این وزارتخانه تبدیل وضعیت صورت گرفته است، در 9 دستگاه تابعه وزارتخانه تا به امروز بالغ بر 2373 نفر مشمول قانون شده و تبدیل وضعیت صورت گرفته است.

طبق گفته وی در وزارت ارتباطات 90 نفر، در شرکت ارتباطات زیرساخت 788 نفر، در شرکت ملی پست 730 نفر، در سازمان فضایی 41 نفر، در پژوهشگاه فضایی 95 نفر، در پست بانک 374 نفر و در شرکت پیام 36 نفر که در مجموع حدود 2300 نفر تبدیل وضعیت شدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص شرکت مخابرات ایران بیان داشت که این شرکت در سال 1388 به بخش خصوصی واگذار شده و دیگر سهامدار عمده آن دولت نیست. طبق قانون تجارت اکنون شرکت مخابرات یک شرکت خصوصی است و بنده به عنوان وزیر ارتباطات دو نقش در برابر این شرکت دارم یکی تنظیم‌گری همه اپراتورها و دیگری پاسخگویی در برابر کوتاهی این شرکت در ارائه تلفن یا اینترنت. اما در امور داخلی شرکت مخابرات ایران و عزل و نصب در این شرکت و به کارگیری نیروی انسانی در آن دولت نقشی ندارد. در ترکیب هیات مدیره این شرکت تنها یک عضو از طرف دولت وجود دارد که 20 درصد سهام آن در دست دولت است. تصمیمات کلان در این شرکت با نظر سهامدار عمده صورت می‌گیرد و طبق قانون تجارت شرکت مخابرات یک شرکت خصوصی است.

زارع‌پور عنوان کرد: بنده در آنجایی که قانون تاکید کرده و ابزار و اختیار داشتم به وظیفه خود عمل کرده و تاکنون بیش از 200 نفر تبدیل وضعیت شدند اما همانطور که گفتم در مورد شرکت مخابرات ایران از پنج عضو هیات مدیره آن تنها یک عضو آن را دولت تعیین می‌کند و 20 درصد سهام دولت در این شرکت مدیریتی نیست. علی‌رغم این‌که بنده از نظر قانونی در شرکت مخابرات نمی‌توانم دخالت کنم اما بی‌تفاوت نبوده و این موضوع را با برگزاری جلسات با هیات مدیره مخابرات دنبال کردم.

 نمایندگان مجلس پس از استماع اظهارات وزیر ارتباطات،  از پاسخ‌های وی در مورد علت عدم اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران با 115 رای از مجموع رای 238 از پاسخ‌های عیسی زارع پور قانع نشدند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در واکنشی به کارت زرد مجلس در بیانیه‌ای اعلام کرد:

انتهای پیام/