شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبال ایران

بازگشت ناگهانی لژیونر سرشناس به فوتبال ایران

بازگشت ناگهانی لژیونر سرشناس به ایران/ سرخابی ها و ۳ تیم مطرح به دنبال جذب شاه ماهی نقل و انتقالات

رسانه‌های بلژیکی می‌گویند قلی زاده به باشگاه اعلام کرده به‌دلیل بیماری همسرش می‌خواهد به فوتبال ایران برگردد تا او در کشور خودش تحت مراقبت باشد.

به گزارش مشرق، علی قلی‌زاده در سال‌های اخیر روند رو به رشدی در لیگ بلژیک و تیم شارلروا داشته و با وجود اینکه در دو تابستان گذشته پیشنهاداتی هم برای حضور در باشگاه‌های دیگر به‌خصوص لیگ فرانسه داشت اما همچنان به حضور در فوتبال بلژیک ادامه داد. به نظر می‌رسید جام‌جهانی و درخشش در این تورنمنت می‌تواند سکوی پرتاب او برای حضور در تیمی معتبر و بزرگ باشد اما اتفاقاتی که در هفته‌های اخیر رخ داد آینده او در فوتبال اروپا را کاملا تحت تاثیر قرار داده است.

قلی‌زاده که در سال ۲۰۱۸ راهی شارلروا شده و پس از تمدید قراردادش حالا تا سال ۲۰۲۵ باید در این تیم بماند در این فصل برخلاف سال‌های گذشته که معمولا یکی از ستاره‌های تاثیرگذار تیمش بوده تنها یک گل و یک پاس گل در کارنامه‌اش به ثبت رسیده است و در ۲۲ هفته‌ای که از لیگ بلژیک سپری شده است در ۱۰ بازی در ترکیب اصلی حضور داشته، ۱۰ بار به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده و در بازی آخر تیمش که روز یکشنبه برابر بروژ بود، اصلا در فهرست تیم قرار نگرفت تا شایعات جدایی‌اش از این تیم بیشتر شود. رسانه‌های بلژیکی می‌گویند او به باشگاه اعلام کرده به‌دلیل بیماری همسرش می‌خواهد به فوتبال ایران برگردد تا او در کشور خودش تحت مراقبت باشد.

قلی‌زاده در گفت‌وگویی که داشته گفت: «هنوز چیزی مشخص نیست، تا پایان فصل با شارلروا قرارداد دارم. اینکه دوباره به فوتبال ایران برمی‌گردم یا نه تا پایان هفته مشخص می‌شود. منتظرم ببینم چه اتفاقی رخ می‌دهد.» وی درخصوص پیشنهاد از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ادامه داد: «پیشنهاداتی از لیگ برتر ایران دارم اما هنوز هیچ پیشنهاد رسمی و تماس مستقیمی از سوی باشگاه استقلال و پرسپولیس با من صورت نگرفته است. طبیعتا اگر پیشنهاد رسمی برسد، حتما به آن فکر خواهم کرد و تصمیم می‌گیرم.» اگرچه گفته می‌شود نام او در فهرست خرید ساپینتو قرار ندارد اما در این روزها با توجه به اینکه شرایط تغییر کرده و او به‌دنبال جدایی از تیمش است بعید نیست سرمربی پرتغالی به سراغ شاه‌ماهی نقل‌وانتقالات برود.

از سوی دیگر پرسپولیس هم بی‌میل نیست تا پیش از بسته شدن پنجره نیم‌فصل که ساعت ۲۴ فردا خواهد بود، با قلی‌زاده به توافق برسد و احتمالا در ساعات پایانی نقل‌وانتقالات شاهد جدال سرخابی‌ها برای شکار این وینگر تکنیکی و ملی‌پوش خواهیم بود. البته نباید فراموش کرد که شارلروا به راحتی این بازیکن را از دست نخواهد داد و در چنین شرایطی جذب او هزینه زیادی برای این دو تیم که شرایط مالی چندان خوبی هم ندارند، به‌دنبال خواهد داشت. در چنین شرایطی ممکن است باشگاه‌هایی مثل سپاهان، فولاد و حتی تراکتور برای خرید او دست به‌کار شوند.

منبع: روزنامه فرهیختگان