شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#رهبر انقلاب#رئیس جمهور

همسر رئیس‌جمهور نیکاراگوئه به «دکتر جمیله سادات علم الهدی» پیام داد / «قدردانی» از «سازماندهی موفق» اولین کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار

 همسر رئیس‌جمهور نیکاراگوئه به «دکتر جمیله سادات علم الهدی» پیام داد / «قدردانی» از «سازماندهی موفق» اولین کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار

برنا نوشت: همسر دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه نوشت: با کمال افتخار، به محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران و رئیس‌جمهور این کشور بزرگ، جناب آقای ابراهیم رئیسی ادای احترام می‌کنیم و قدردانی ویژه خود را به پاس سازماندهی موفق اولین کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار که از شرکت در آن خوشحال و مفتخریم، به جمیله سادات علم الهدی تقدیم می‌داریم.

واکنش‌ها و بازتاب‌های مربوط به یک کنگره بین المللی در مورد زنان همچنان ادامه دارد، ایده‌ای بدیع که برای اولین بار زنان تاثیرگذار سراسر دنیا را در تهران دور یک میز جمع کرد و آغاز کننده مسیر جدیدی است که با استقبال مدعوین در این کنگره هم همراه شده است.

در همین زمینه روساریو موریو همسر دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه و معاون ریاست جمهوری این کشور در پیامی خطاب به جمیله سادات علم الهدی به عنوان طراح ایده این کنگره و شرکت کنندگان در این اولین کنگره بین المللی زنان تأثیرگذار تاکید کرد: از طرف زنان، خانواده‌ها، مردم نیکاراگوئه، رئیس جمهور این کشور و دولتمان، بر زنان ایرانی، جوانان، خانواده‌ها، دولت و مردم برادر در جمهوری اسلامی ایران درود میفرستیم؛ به خصوص به خاطر اعتقادات و نوع دیدگاه مسئولانه، محترمانه و آگاهانه آنان در قبال مساله خانواده، زن و جامعه که در فرهنگ، آرمان‌ها و ارزش‌هایشان، نهادینه است.

این مقام نیکاراگوئه‌ای افزوده است: با کمال افتخار، به محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران و رئیس‌جمهور این کشور بزرگ، جناب آقای ابراهیم رئیسی ادای احترام می‌کنیم و قدردانی ویژه خود را به پاس سازماندهی موفق اولین کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار که از شرکت در آن خوشحال و مفتخریم، به دکتر جمیله سادات علم الهدی تقدیم می‌داریم.

موریو با بیان اینکه مفتخریم که در این نشست، بر وجود یک اتحاد زنانه بین خودمان، در حوزه دفاع از ارزشها، دفاع از خانواده و دفاع از جوامع مبتنی بر رسوم ملی تاکید کنیم، تصریح کرده است: این اتحاد اجازه مداخله به فرهنگ‌های مهاجم را که تخریب‌کننده فرهنگ‌ها و رسوم ما هستند، نخواهند داد.

همسر رئیس جمهور نیکاراگوئه افزوده است: در طول قرون متمادی، جوامع و فرهنگ‌های ما در بستر حرکت‌های طبیعی هر قوم و براساس مسیرهای توسعه عادلانه و مبتنی با علم و تکنولوژی و بر پایه اصول، ارزش‌ها و تاریخمان، تحول یافته است و ما همچنین مفتخریم که به خدایی ایمان داریم که بخشنده، مهربان، قادر مطلق، خدای عشق، صلح، رفاه و حقوق است؛ صفاتی که باعث پیروزی مردمان ما و جوامع ما بوده است.

معاون ریاست جمهوری این کشور اظهار داشته است: نیکاراگوئه با ارسال هیئت مهمی از زنان حاضر در دولت رئیس جمهور مردمی خود به این نشست برجسته که رهبران و مدیران زن در اقصی نقاط دنیا در آن حضور دارند، امیدها، موفقیت‌ها و چالش‌های خود را برای دستیابی به یک پیشرفت عمومی در همه اعضای این نشست، به اشتراک می‌گذارد؛ با این امید که خانواده‌ها، زنان، جوانان و مردمان‌مان، با فرهنگ صلح، هماهنگی و تفاهم، گفتگو و همکاری، بر فرهنگ غیرمهمان‌نواز و استعمارگر امپریالیسم غلبه یابد.

وی همچنین معتقد است: نظام سلطه قصد دارد دستورالعمل‌های خود را بر ما تحمیل کند و ما را وادار کند که هنجارهای غیرقابل قبولش را در دانش و شیوه زندگی خود بپذیریم. اما ما باید همبستگی میان مردمان خود را دوباره کشف کنیم تا از خود در برابر اهداف امپریالیسم و استعمار دفاع کنیم؛ چرا که امپریالیسم می‌خواهد سرزمین‌ها و مردمان را از نظر فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، تحت تسلط خود قرار دهد تا بتواند نفوذ استعماری غیرقابل قبول و ناممکن خود را بر جوامع ناآگاه از شیوه مقابله با استعمار، ادامه دهد. اما ما می‌دانیم که چگونه باید برای آزادی، کرامت و حقوق کامل بشر و برای همه ارزش‌هایی که استعمارگران و امپریالیست‌های روی زمین سعی می‌کنند از ما دریغ کنند، مبارزه کنیم.

معاون ریاست جمهوری نیکاراگوئه در این پیام تاکید کرده است: به عنوان مجموعه‌ای از انسان‌های متحد، در برابر نیات قدرت‌های نظام سلطه که در تلاش برای تسلط سیطره خودشان بر دنیا هستند، می‌ایستیم؛ چرا که نظام سلطه، نظامی است که هیچ توجهی به انسانیت، فرهنگ‌ها، سنت‌ها، مردم، حق حاکمیت کشورها ندارد. به همین خاطر، با اشراف به داشته‌ها و ثروت‌های تاریخی خود و با تمام وجود، از اعتقادات مقدس خود دفاع خواهیم کرد. سلام زنان، جوانان، خانواده‌ها، مردم، دولت و حکومت نیکاراگوئه، به زنان شجاع، جوانان، خانواده‌ها و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و به رئیس جمهور آن، آقای ابراهیم رئیسی.

وی در پایان این پیام نیز یادآوری کرده است: هنگامی که در سال ۱۹۷۹ بر پادشاهی پیروز شدیم و با روحیه بالاتر از همیشه قدبرافراشتیم، یک مسیر آزادی‌خواهانه، انقلابی و تکاملی را شروع کردیم تا به عزت، نجابت، توانمندی، شجاعت و فرهنگ اعتماد به نفس دست پیدا کنیم با این هدف که بتوانیم به جهانی در مسیرهای متعالی دست پیدا کنیم.

۲۱۲۲۰