شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#آلمان

واکنش روسیه به اقدام آلمان در خصوص ارسال تانک به اوکراین

کدخبر: ۵۵۰۹۲۴
کرملین با اشاره به ارسال احتمالی تانک‌های لئوپارد از آلمان به اوکراین، گفت که چنین اقدامی نشانه خوبی برای روابط آینده روسیه و آلمان نیست.
واکنش روسیه به اقدام آلمان در خصوص ارسال تانک به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید که ارسال تانک لئوپارد از آلمان به اوکراین، بی‌شک روابط آتی مسکو و برلین را دستخوش تغییر خواهد کرد.

پسکوف در پاسخ به چگونگی تغییر روابط آلمان و روسیه در صورت تایید ارسال لئوپارد از برلین به کی‌یف، گفت: چنین اقدامی نشانه خوبی برای روابط آینده روسیه و آلمان نیست و بی‌شک روی روابط آتی دو کشور، تاثیری غیرقابل اجتناب خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه روابط روسیه و آلمان «همین حالا هم در سطح پایینی قرار دارد»، افزود: هیچ گفتمان چشمگیری با آلمان یا سایر کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو، مشاهده نمی‌کنیم.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که آلمان به‌زودی درباره تانک‌های لئوپارد و ارسال آن به اوکراین تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وزرای دفاع حدود ۵۰ کشور بیستم ژانویه (۳۰ دی) در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان ملاقات کرده و پس از آن دیدار، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع جدید آلمان اعلام کرد که شرکت‌کنندگان در این نشست درباره ارسال تانک‌های لئوپارد۲ به اوکراین، هنوز تصمیم نگرفته‌اند.

به گفته ماتئوس موراویتسکی، نخست وزیر لهستان، اگر آلمان با ارسال تانک به اوکراین موافقت نکند، ورشو اوتلاف دیگری را برای ارسال تانک به کی‌یف تشکیل خواهد داد. به گفته وی، لهستان همین حالا هم تصمیم خود را گرفته و بدون توجه به موضع برلین به طور مستقل اقدام خواهد کرد.