شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

نمادهای رهبر در بورس امروز/ خروح 129 میلیارد تومان سرمایه از بازار سهام

کدخبر: ۵۵۰۹۰۸
امروز نمادهای شتران، شستا، وبملت و شپنا بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند.
نمادهای رهبر در بورس امروز/ خروح 129 میلیارد تومان سرمایه از بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، امروز سه‌شنبه چهارم بهمن ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با کاهش 7 هزار و 892 واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و 646 هزار و 55 واحد پائین آمد. 

شاخص کل هم وزن نیز با رشد 292 واحدی در رقم 522 هزار و 994 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 292 واحدی در سطح 21 هزار و 272 واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 315 نماد رشد قیمت داشتند و 341 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 48 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 52 درصد بازار افت قیمت داشتند.   

تداوم خروج سرمایه از بورس 

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای چهارمین روز متوالی منفی بود و 129 میلیارد تومان  پول حقیقی  از  بورس  خارج شد. 

در معاملات روز سه‌شنبه بیشترین خروج  پول حقیقی  به سهام خاور اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 29 میلیارد تومان بود. 

پس از خاور، بزرگان بازار با خروج سرمایه حقیقی مواجه بودند و نمادهای فملی، وبملت، شپنا،  فولاد  و شتران بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

در سوی دیگر، بیشترین  ورود پول حقیقی  به حآفرین اختصاص داشت و از آن نمادهای  خودرو  و فروژ بیشترین ورود پول را داشتند.  

بورس

نمادهای پیشران

امروز نمادهای شتران، شستا، وبملت و شپنا بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای بوعلی،  خساپا  و افق بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در  فرابورس  نیز نمادهای بپاس، وسپهر و فزر بیشترین تأثیر کاهنده را بر  شاخص کل  فرابورس گذاشتند و نمادهای غصینو، هرمز و مارون بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز  خودرو  بیشترین تراکنش را داشت و اردستان و خگستر در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس  نیز نمادهای فروژ، گدنا و دی پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

ارزش معاملات بازار  

امروز  ارزش معاملات  کل  بازار سهام  به 20 هزار و 616 میلیارد تومان رسید.  ارزش معاملات  اوراق بدهی در بازار ثانویه 10 هزار و 603 میلیارد تومان بود که 51 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش 30 درصدی به نسبت روز گذشته به رقم 6 هزار و 903 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات سه‌شنبه، 115 نماد صف خرید داشتند و 40 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف های خرید با رشد 23 درصدی به 873 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف های فروش 3 درصد کاهش یافت و 322 میلیارد تومان بود.

نقشه  بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس