شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#دولت#دولت سیزدهم#وزیر بهداشت

ارتقای علمی ایران به رتبه ۱۵ دستاورد بزرگ دولت سیزدهم است

ارتقای علمی ایران به رتبه 15 دستاورد بزرگ دولت سیزدهم است

وزیر بهداشت گفت: ارتقای رتبه علمی ایران در جهان دستاوردی بزرگ برای دولت سیزدهم است. رشد شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به ۳۳ درصد رسیده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی اظهار کرد: امروز دیگر از برنامه صحبت نمی‌کنیم، بلکه از کارنامه حرف می‌زنیم. وزارت بهداشت دانشگاه هوش مصنوعی را راه‌اندازی کرده و به دنبال استفاده از روش‌های درمانی جدید است.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به حوزه سلامت تعلق دارد، اظهار کرد: امروز ایران اسلامی به اقرار سازمان بهداشت جهانی، با همت دانشمندان فرهیخته خود در تمامی شاخص‌های سلامت در منطقه غرب آسیا سرآمد است.

عین‌اللهی بهبود رتبه علمی از 16 به 15 را از دستاوردهای دولت سیزدهم برشمرد و هدف از برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی را تمرکز بیشتر بر علم نافع و محصولات دانش محور دانست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادغام بهداشت، درمان و آموزش را یک جهش در ارتقای همه شاخص‌های سلامت عنوان و خاطرنشان کرد: امروز در حوزه آموزش و پژوهش شاهد رشد کمی و کیفی چشمگیری هستیم.

عین‌اللهی امید به زندگی، کاهش مرگ و میر موالید، توسعه مراقبت‌های بهداشتی، کاهش بیماری‌های واگیر و افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت و بهداشت در اقصی نقاط کشور را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سلامت عنوان کرد.

وی با تاکید بر این که به خودکفایی در حوزه سلامت دست یافته‌ایم، گفت: امروز رده‌های تخصصی سلامت، در سطوح PHD و فوق تخصصی، دانشمندان و فرهیختگان بسیاری تربیت شده که در تمام ارکان و بخش‌های سلامت حضوری موثر دارند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به فعالیت 64 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در سراسر کشور اشاره و تصریح کرد: 840 مرکز تحقیقاتی، 69 پژوهشکده، 40 آزمایشگاه تخصصی و 25 شبکه تحقیقاتی در حوزه سلامت در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 31 هزار مقاله در دانشگاه‌های علوم پزشکی تولید شده است، خاطرنشان کرد: میانگین سرعت رشد پژوهش و تولید علم در کشور 7.42 و این میانگین در علوم پزشکی 8.23 است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اقدامات صورت گرفته در وزارت بهداشت برای توجه بیشتر به محصولات و شرکت‌های دانش بنیان اشاره و تاکید کرد: رشد شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه های علوم پزشکی کشور به 33 درصد رسیده است.

انتهای پیام/