شهر خبر

تقلای نتانیاهو برای بازگرداندن «درعی» به کابینه

تقلای نتانیاهو برای بازگرداندن «درعی» به کابینه

تنش‌ها بین کابینه راست افراطی رژیم صهیونیستی و دستگاه قضائی این رژیم ادامه داردو بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر بر اصلاح قوانین برای فراهم کردن زمینه بازگشت «آریه درعی» وزیر امور داخلی و بهداشت تاکید کرد.

به گزارش مشرق، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست با اعضای حزب شاس گفت: بازگشت درعی به کابینه به نفع اسرائیل است و ما قصد داریم با انجام برخی اصلاحات، وی را به کابینه برگردانیم.

بنیامین نتانیاهو اظهارات مخالفان کابینه جدید درباره دموکراسی ادعایی رژیم صهیونیستی با اصلاحات قضائی را پروپاگاندا دانست و رای دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی درباره صلاحیت نداشتن درعی را ناشی از نبود توازن قوا بین قوه مجریه و قضائیه این رژیم ارزیابی کرد.

درعی نیز در این نشست حزبی، با اشاره به حمایت ۶۴ عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و شخص نخست‌وزیر از خود برای انتصاب منصب وزیر بهداشت و امور داخلی، رای ۱۱ قاضی دیوان عالی علیه خود را ضدیت با نتایج انتخابات ارزیابی کرد.

وی گفت: «ما ساکت نخواهیم ماند و تلاش خواهیم کرد قدرت را به رای دهندگان برگردانیم.»

«یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالفان کابینه جدید در کنست نیز در واکنش به این اظهارات، با اشاره به پرونده فساد هر دو در دادگاه، اعلام کرد که درعی و نتانیاهو همه را گناهکار می دانند جز کسانی که قانون‌شکنی کردند.

نتانیاهو روز یکشنبه مجبور شد براساس حکم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، درعی را برکنار کند. ۱۰ قاضی در دادگاه عالی با لغو انتصاب درعی موافقت کرده و تنها یک قاضی با آن مخالف بودند.

دیوان عالی رژیم صهیونیستی انتصاب درعی به عنوان وزیر امور داخلی و بهداشت را به دلیل محکومیت او برای فرار مالیاتی لغو کرد.

پیش از این درعی رئیس حزب شاس با مقاومت در برابر حکم دادگاه عالی از استعفا خودداری کرده و گفته بود که حاضر نیست که از صحنه سیاسی رژیم اسرائیل کناره‌گیری کند.

درعی در یک جلسه خصوصی در حزب شاس گفته بود،«در را به روی ما ببندند، از پنجره وارد می شویم؛ اگر پنجره را ببندند، سقف را سوراخ خواهیم کرد و وارد خواهیم شد.»

حزب شاس پیشتر تهدید کرده بود که اگر دادگاه عالی رژیم صهیونیستی انتصاب درعی به عنوان وزیر امور داخلی را لغو کند، کابینه جدید پابرجا نخواهد ماند.

منبع: ایرنا