شهر خبر

انتشار شماره بهمن ماه ماهنامه «فیلم نگار»

انتشار شماره بهمن ماه ماهنامه «فیلم نگار»

دویست و چهلمین شماره مجله فیلمنامه نویسی «فیلم نگار» ویژه بهمن 1401 منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ در بخش ابتدایی این شماره که به سینمای ایران اختصاص دارد سیناپس فیلم «بی آبان» و دو نقد بر فیلمنامه آن را می خوانیم. در صفحات صحنۀ کوچک نیز سیناپس فصل اول سریال نمایش خانگی «پوست شیر» و دو یادداشت که نویسندگان مجله از منظر پیرنگ و روایت به فیلمنامه این اثر پرداخته اند.

پرونده این شماره به سریال «بهتره با ساول تماس بگیری» اختصاص دارد که ساختار و شیوه برساخت روایت، الگوی طراحی لحن، بسط پیرنگ و شخصیت پردازی این مجموعه مورد بررسی قرار گرفته اند. گفت و گو با فیلمنامه نویس این اثر، مروری بر سازوکار شخصیت پردازی دو شخصیت اصلی و مروری بر پایان بندی این سریال از جمله مطالب این بخش هستند.

در بخش سینمای جهان، ابتدا سیناپس فیلمهای خانواده فیبلمن ، آرژانتین 1985 و رها سازی آمده است و در ادامه ضمن گفت و گو با خالقان این آثار نقدهایی نیز به رشته تحریر درآمده است. قسمت چهارم از مقالۀ «چگونه فیلمنامه خود را بفروشید» و مطالعه تطبیقی فیلمنامه و رمان «تانگوی شیطان» دیگر مطالب این بخش را تشکیل می دهند.

فیلمنامه کامل این شماره مربوط به فرنچ دیسپچ / گزارش فرانسوی نوشته وس اندرسن است که علی افتخاری به فارسی برگردانده است. سکانس برگزیده، یک نقد و یادداشت مترجم، مطالب پایانی این شماره به شمار می روند.

«فیلم‌نگار» به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی منتشر می‌شود و نصرت‌الله تابش مدیر مسئول و سردبیر میثم محمدی دبیر تحریریه فیلم‌نگار هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این شماره و استفاده از مطالب شماره‌های قبلی مجله به سایت www.filmnegar.ir مراجعه کنند

انتهای پیام/