شهر خبر

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس: مالیات خانه‌های خالی با جدیت پیگیری نشد/ کاهش وابستگی بودجه به نفت را شاهد هستیم

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس: مالیات خانه‌های خالی با جدیت پیگیری نشد/ کاهش وابستگی بودجه به نفت را شاهد هستیم

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: دولت با جدیت مالیات خانه‌های خالی و لوکس را پیگیری نکرده است و هدف دولت بیشتر بر این بود که خانه‌های خالی اجاره داده شود تا هزینه‌های رهن و اجاره مسکن‌ به تعادل برسد و با توجه به افزایش 40 درصدی درآمدهای دولت میزان وابستگی بودجه به نفت کاهش یافته است.

جعفر قادری عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، درباره اعتبارات مسکن در بودجه سال‌آینده اظهار کرد: اعتبارات مسکن در بودجه سال‌آینده رقم ریالی دقیقی مشخص نشده است اما با توجه به تاکیدات رئیس جمهور قطعا مبلغ چشمگیری برای ساخت مسکن در دهک‌های پایین یا مناطق محروم در نظر گرفته شده است. 

وی درباره حذف دهک‌ دهم یارانه افزود: بحث حذف یارانه دهک دهم از سال‌های پیش مدنظر دولت بوده اما تا به حال در مورد استفاده از این مبالغ در جامعه بحثی پیش نیامده اما باید در این مورد هم صحبت‌های جدی شود که این مبلغ برای تامین دهک‌های پایین استفاده شود.

قادی گفت: اعداد و ارقام نفت حدود 600 هزار میلیارد تومان دیده شده که شامل 40 درصد به صندوق منابع ملی اختصاص داده می شود و 14.5 درصد هم به نفت و مابقی آن در اختیار دولت قرار می گیرد و با توجه به اینکه 40 درصد از منابع ما افزایش پیدا کرده است قطعا از میزان وابستگی بودجه به نفت بهبود پیدا کرده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه در سال‌جاری مالیات از خانه‌های خالی و لوکس مبلغ قابل چشمگیری عاید دولت نشد برای بودجه سال‌آینده هم تاکیدات ویژه‌ای در این خصوص نشد البته باید گفت که دولت با جدیت مالیات خانه‌های خالی و لوکس را پیگیری نکرده است و هدف دولت بیشتر بر این بود که خانه‌های خالی اجاره داده شود تا هزینه‌های رهن و اجاره مسکن‌ به تعادل برسد تا مردم دغدغه مسکن نداشته باشند.

انتهای پیام/