شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای عالی

افزایش ۳۰ درصدی نرخ بلیت پروازهای داخلی طبق مصوبه شورای عالی هواپیمایی و قانونی است

افزایش 30 درصدی نرخ بلیت پروازهای داخلی طبق مصوبه شورای عالی هواپیمایی و قانونی است

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: قیمت هر ساعت پرواز ۴۰ دلار بود که پیشنهاد افزایش ۳۷ درصدی را دادیم که با ۳۰ درصد موافقت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره افزایش قیمت بلیط هواپیماها اظهارکرد:سال گذشته طبق تاکید مرحوم رستم قاسمی، وزیر سابق راه و شهرسازی، شرکت‌های هواپیمایی داوطلبانه 15 درصد از نرخ بلیت خود را کاهش دادند و مقرر بود در ازای آن دولت تسهیلات بانکی در اختیار شرکت‌ها بگذارد، ارز نیمایی به آنها بدهد و عوارض ارز فرودگاهی ریالی شود، اما هیچ یک از این موارد محقق نشد.

وی افزود: امسال با افزایش 39 درصدی دستمزدها مواجه بودیم، تعرفه گمرکی واردات قطعه هواپیما و موتور که پیش از این بر اساس ارز 4200 تومانی بود به نرخ ETF رسید که البته باز تغییر کرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: همچنین با توجه به رشد قیمت‌های جهانی افزایش 30 درصدی در هزینه‌های تأمین موتور و قطعات هواپیما داشتیم، به عنوان مثال لاستیک هواپیما از 1200 دلار به 2700 دلار رسیده است. در این راستا بود که طی تقاضایی به سازمان هواپیمایی و شورای عالی هواپیمایی درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما برای سال جاری ارائه شد. موضوع در شورای عالی هواپیمایی در بهار امسال مطرح شد، به تصویب رسید، در جلسه کارشناسی هم این موضوع تصویب شد و مقرر شد مرحوم رستم قاسمی با دولت هماهنگ کند و پس از دو هفته موضوع ابلاغ شود، اما به ما گفتند که پس از پروازهای اربعین بهتر است این افزایش قیمت اعمال شود که اعمال نشد و پس از فوت مرحوم رستم قاسمی این موضوع روی زمین ماند.

انتهای پیام/