شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#صدا و سیما#کارکنان

ماجرای واگذاری‌های غیرقانونی به صدا و سیما از تریبون مجلس

ماجرای واگذاری‌های غیرقانونی به صدا و سیما از تریبون مجلس

ایرنا: در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، موضوع «تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما» به درخواست اردشیر مطهری نماینده گرمسار و آرادان در دستور کار قرار گرفت که با مخالفت نمایندگان مجلس همراه شد.

مطهری در توضیح درخواست تحقیق و تفحص خود گفت: صندوق بازنشستگی صدا و سیما به منظور پرداخت حقوق کارکنان صدا و سیما است ولی تخلفاتی این صندوق داشته که یکی از آنها عدم انتخاب رییس صندوق از میان کارکنان است.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شده که باید درآمدهای ارزی و ریالی، واردات و میزان ارز۴۲۰۰ تومانی اخذ شده و نحوه هزینه کرد آن مشخص شود. همچنین در انتصاب مدیران صندوق بازنشستگی تخلفاتی صورت گرفته که باید در صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم گرمسار یادآور شد: میزان بدهی ‌های طویل‌المدت صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما و تاثیر سوءمدیریت‌های در ایجاد این بدهی‌ها نیز باید مورد تحقیق و تفحص قرار گیرد. از طرفی عدم افزایش ارزش ریالی دارایی‌های صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما از سال ۱۳۸۰ الی ۱۴۰۰ به نحوی است که این وضعیت باید بررسی شود.

مطهری در ادامه گفت: تملک دارایی و املاک صندوق توسط کارکنان و عدم رعایت قیمت کارشناسی در واگذاری‌ها به نحوی است که این صندوق حیاط خلوت برخی از مدیران شده است و و عدم انجام نظارت ادواری و حسابرسی اموال و دارایی صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما در سال های اخیر نیز باید بررسی شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بررسی وضعیت پروژه‌های سرمایه گذاری شده توسط صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما از قبیل: پتروشیمی ارغوان، باطری سازی گلپایگان، بررسی موضوع هبه آپارتمان و یا اعطای وام های کلان بصورت بلاعوض به برخی از کارکنان صندوق در ادوار مختلف مدیریتی، بررسی انتصاب های فامیلی و خارج از ضابطه در صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما و بررسی بکارگیری مشاوران با حقوق و پاداش های کلان در ادوار مختلف صندوق از جمله مواردی است که باید در این تحقیق و تفحص مورد بررسی قرار گیرد.