شهر خبر

خاندوزی: واگذاری اموال مازاد دولت یکی از نقاط تمایز بودجه ۱۴۰۲ است

خاندوزی: واگذاری اموال مازاد دولت یکی از نقاط تمایز بودجه ۱۴۰۲ است

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: واگذاری اموال مازاد دولت یکی از نقاط تمایز بودجه ۱۴۰۲ نسبت به قبل است که مورد تاکید مجلس است‌.تردیدی در این باره بود مبنی بر اینکه این عدد بیش از صد هزار میلیارد قابل تحقق است یا خیر که با توجه مقدمات و مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سه قوه، دولت به تحقق عدد ناشی از واگذاری اموال مازاد و مولد سازی دارایی ها‌، امیدوار است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی و وزیر اقتصاد در نشست خبری خود گفت: احساس اینکه دولت در حال حرکت به سوی افزایش هزینه و انبساط بودجه است در شرایطی که اولویت دولت کنترل رشد نقدینگی و تورم ایجاد ثبات در بازار دارایی هاست، ناشی از سو برداشت هاست‌. 

وی در ادامه گفت: سقفی که برای تسهیلاتی تکلیفی شبکه بانکی در لایحه بودجه تعیین شده، کمک خواهد کرد تا رابطه دولت با شبکه بانکی کشور بهبود و میزان فشاری که وارد می شود کاهش یابد، امیدواریم‌مجلس در این زمینه همکاری کند‌.

خاندوزی بیان کرد: دولت تلاش کرد بیش برآوردی برای درآمد ها نداشته باشد و عدد واقع بینانه برای درآمد لحاظ شود‌ در حوزه تولید در اقتصاد ایران، کاهش نرخ مالیات بر شرکت های تولیدی را مصوب کردیم که امیدواریم در قانون بودجه مورد تایید مجلس قرار بگیرد‌. واگذاری اموال مازاد دولت یکی از نقاط تمایز بودجه ۱۴۰۲ نسبت به قبل است که مورد تاکید مجلس است‌.تردیدی در این باره بود مبنی بر اینکه این عدد بیش از صد هزار میلیارد قابل تحقق است یا خیر که با توجه مقدمات و مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سه قوه، دولت به تحقق عدد ناشی از واگذاری اموال مازاد و مولد سازی دارایی ها‌، امیدوار است.  

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: ظرف روز های آینده در برنامه اختصاصی سرفصل برنامه تحول کوتاه مدت اقتصاد دولت مطرح خواهد شد.

سخنگوی اقتصادی در رابطه با افتتاح چندین پروژه در دهه فجر و ادامه ار بودن ان تا پایان سال بیان کرد: خبر خوب دیگر به بهره برداری رسیدن مجموعه ای از پروژه هایی است که از دهه فجر تا‌پایان سال رونمایی خواهد شد‌ آغاز بهره‌برداری از پالایشگاه  ۱۴ پارس جنوبی یکی از آنها است که ظرفیت گاز را افزایش می دهد بهره برداری از اولین سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی هم از دیگر طرح ها است‌. طرح تکمیل پالایشگاه اصفهان و تولید گازوئیل یورو ۵ را شاهد خواهیم بود‌ تکمیل فرایند گاز رسانی به بیش از ۳۰ شهر و دو هزار روستا و ۹۴ پروژه ملی آبرسانی و تولید نیروگاه تولید برق ، تکمیل خطوط انتقال آب از جمله این‌پروژه هاست. 

وی در رابطه با سامانه مودیان گفت: این سامانه از اصلاحات ساختاری نظام مالیاتی و شفافیت معاملات اقتصادی در کشور است که بسیاری از مشکلات حوزه قضایی در معاملات  شرکت های اقتصادی  را به حداقل خواهد رساند. دولت در زمانی شروع به کار رود که پیشرفت جدی در این زمینه حاصل نشده بود، با توجه با اهتمام دولت، سامانه کاملا اماده شد و دوران تست آن به پایان رسید و از ماه های گذشته فراخوان داده شد که ابتدا شرکت های بورسی و بعد سایر شرکت ها به این سامانه بپیوندند .قریب ۳۰۰ شرکت اعم از شرکت های بورسی و غیر بورسی به طور رسمی و کامل از این سامانه مودیان استفاده می کنند و بیش از ۳ میلیون فاکتور الکترونیکی اخذ شده است‌. برای اینکه جدی تر به این موضوع نگاه شود، سایر کشور هایی که برای پیوستن تاخیر داشته اند، جریمه شامل آنها خواهد شد امیدواریم بدون اعمال جریمه این فراگیری به حداکثر برسد.

در حال تکمیل