شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#جدید#پوتین#نیروهای مسلح#مسکو

اعتراف ژنرال جدید پوتین به ضعف روسیه/گراسیموف: هرگز این شدت از خصومت نظامی را ندیده بودیم

اعتراف ژنرال جدید پوتین به ضعف روسیه/گراسیموف: هرگز این شدت از خصومت نظامی را ندیده بودیم

ایسنا نوشت: رئیس جدید ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و مسؤول تدارکات نظامی این کشور در اوکراین گفت، اصلاحات نظامی جدید در روسیه پاسخی به احتمال گسترش اقدامات ناتو و استفاده از کی‌یف توسط "غرب جمعی" برای به راه انداختن یک جنگ ترکیبی علیه مسکو است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ژنرال والری گراسیموف در نخستین اظهارنظر عمومی خود پس از انتصاب در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۳ به این سمت، پس از انتقادهای عمومی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را مجبور به توبیخ ارتش کرد، به مشکلات بسیج نیروها نیز اعتراف کرد.

وی در گفت‌وگویی با وبسایت خبری Argumenty i Fakty گفت، اصلاحات در ارتش که اوسط ژانویه سال جاری میلادی اعلام شد توسط پوتین تایید شده و در واکنش به تهدیدها علیه امنیت روسیه است. امروز چنین تهدیدهایی شامل تمایلات ائتلاف آتلانتیک شمالی برای گسترش و پیشروی به سمت فنلاند و سوئد و همچنین استفاده از اوکراین به عنوان ابزاری برای به راه انداختن جنگی ترکیبی علیه روسیه است.

فنلاند و سوئد سال گذشته میلادی و پس از حمله روسیه به اوکراین درخواست عضویت خود را به ناتو ارائه کردند.

بر اساس برنامه جدید نظامی روسیه، یک گروه نظامی قرار است به "کارِلینا" در شمال روسیه که هم مرز با فنلاند است، اضافه شود.

این اصلاحات همچنین مستلزم دو منطقه نظامی دیگر، مسکو و لنینگراد است که پیش از ادغام آنها در سال ۲۰۱۰ وجود داشت تا بخشی از منطقه نظامی غربی باشد.

در اوکراین نیز روسیه قرار است سه لشکر موتوری را به عنوان بخشی از تشکیلات تسلیحاتی متشکل در خرسون و زاپوریژیا بیفزاید.

ژنرال گراسیموف افزود: هدف اصلی از این اقدامات اطمینان از حفاظت تضمین شده یکپارچگی قلمرو و حق حاکمیت روسیه است.

وی ادامه داد، روسیه مدرن هرگز چنین شدتی از خصومت نظامی را به خود ندیده که باعث شده تا برای ثبات اوضاع دست به حمله بزند. روسیه و نیروهای مسلح آن امروز علیه تمامی غرب جمعی دست به اقدام می‌زند.

گراسیموف و رهبری وزارت دفاع روسیه به دلیل شکست‌های متعدد در میدان نبرد و شکست مسکو در کسب پیروزی در کارزاری که کرملین انتظار داشت زمان کوتاهی طول بکشد، با انتقاد شدید روبرو شده‌اند.

311311