شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#جدید#قطعات خودرو

فناوری جدید ریخته‌گری برای تولید قطعات خودرو

اختصاصی شبکه علمی ثریا

فناوری جدید ریخته‌گری برای تولید قطعات خودرو

فناوری جدید ریخته‌گری برای تولید قطعات خودرو
این فرآیند ریخته‌گری کم فشار (LPC) نامیده می‌شود و امکان ریخته‌گری پیچ و مهره‌های آلومینیومی با خواص سطحی با کیفیت بالا را فراهم می‌کند.

اختصاصی شبکه علمی ثریا- آلومینیوم نقش کلیدی در کاهش وزن خودرو دارد و در نتیجه به کاهش مصرف سوخت نیز کمک می کند. یک خودروی مدرن حاوی مقادیر زیادی آلومینیوم است و استفاده از این فلز در صنعت خودرو در حال افزایش است. بنابراین مهم است که از مواد تا حد امکان بهینه استفاده شود.یک فناوری ریخته‌گری جدید توسعه‌یافته در نروژ پتانسیل انجام این کار را دارد. این فرآیند ریخته گری کم فشار (LPC) نامیده می شود و امکان ریخته گری پیچ و مهره های آلومینیومی با خواص سطحی با کیفیت بالا را فراهم می کند و این فلز را قادر می سازد تا به طور مستقیم در ساخت قطعاتی مانند اجزای سیستم تعلیق در خودروها استفاده شود.

ساده سازی تولید و صرفه جویی در مواد اولیه

ریخته گری، تولید قطعات آلومینیومی خودرو را ارزان تر، سازگارتر با محیط زیست و کارآمدتر می کند. همچنین از هدر رفتن مقادیر زیاد مواد اولیه جلوگیری می کند. تکنولوژی ریخته گری توسط شرکت تولید کننده آلومینیوم Hydro توسعه یافته است و در شرایط خلاء انجام می شود. این فناوری ریخته‌گری شامل حذف کل مرحله فرآیند در خط تولید است. در حال حاضر، یک خط تولید قطعات خودرو از چندین مرحله تشکیل شده است، از جمله ریخته‌گری، عملیات حرارتی، اکستروژن و فرآیند آهنگری/شکل‌دهی بعدی که تضمین می‌کند محصول نهایی با شکل مورد نظر خود شکل می‌گیرد.


صرفه جویی در تمام زمینه ها

در حال حاضر استفاده از پیچ و مهره های اکسترود شده در تولید قطعات تعلیق در صنعت رایج است. این یک فرآیند پرهزینه، زمان‌بر و انرژی‌بر است که حجم زیادی از زباله را نیز تولید می‌کند. فرایند اکستروژن شامل فشار دادن فلز از طریق یک نازل است. هدف اطمینان از تولید مواد یکنواختی است که عاری از آلودگی ها و عیوب سطحی باشد. اما مانند لوله خمیر دندان عمل می کند، بنابراین همیشه مقداری زباله باقی می‌ماند. تیم تحقیقاتی از فناوری ریخته‌گری جدید Hydro استفاده کرده است تا نشان دهد که می‌توان پیچ‌های مورد استفاده در قطعات تعلیق را ریخته و در نتیجه مرحله اکستروژن را از فرآیند تولید حذف کرد. فناوری جدید ریخته‌گری منجر به نقص‌های کمتری می‌شود و به مواد خام سطحی با کیفیت بالا می‌دهد. این یک تغییر دهنده بازی در ساخت قطعات آلومینیومی خودرو است، زیرا این فرآیند بدون مرحله اکستروژن سریع‌تر و ارزان‌تر است.ریخته گری قطعات آلومینیومی تعلیق خودرو یک مرحله را از خط تولید حذف می کند.

الزامات کیفیت سختگیرانه

تیم تحقیقاتی برای به دست آوردن درک درستی از نحوه رفتار مواد ریخته‌گری و خواصی که در طول آهنگری به دست می‌آورد، کار کرده است. برای شناسایی ترکیبات آلیاژی بهینه و بررسی تغییراتی که باید در فرآیند تولید ایجاد شود، مقایسه هایی را انجام داده است. آنها می‌گویند: «تمرکز ما بر اجرای فرآیند تولیدی بوده است که تضمین می‌کند سیستم تعلیق ویژگی‌های لازم را دارد. این یک جزء حیاتی برای ایمنی است، بنابراین در مورد کیفیت و ویژگی‌های محصول الزامات سخت‌گیری وجود دارد.

ما به دنبال عملیات حرارتی و تمام مراحل مختلف در فرآیندی هستیم که مواد باید طی کند تا بتوانیم نشان دهیم که مواد ریخته‌گری شده عاری از نقص و مناسب هستند. ما همچنین از مدل‌ها و شبیه‌سازی‌ها استفاده کرده‌ایم تا به ما کمک کند تا بفهمیم چه اتفاقی برای مواد در طول فرآیند تولید می‌افتد.هدف پروژه HyForge نشان دادن و ایجاد اطمینان در این واقعیت است که استفاده از پیچ و مهره های ریخته گری بهترین راه برای تولید قطعات تعلیقی است. این دومی سال‌هاست که برای اکثر خودروها با تمرکز بر اجزای آلومینیومی قطعات تولید می‌شود. کاملاً ممکن است که این پروژه به یک زنجیره ارزش صرفاً نروژی منجر شود که ممکن است تولید ثروت را در این کشور تقویت کند.