شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#دولت#طالبان#وزیر خارجه

سفر معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه به کابل

سفر معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه به کابل

هماهنگ‌کننده کمک‌های سازمان ملل در دیدار با وزیر خارجه دولت موقت طالبان خواستار رفع ممنوعیت کار و آموزش زنان شد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل و هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه این سازمان در رأس یک هیئت بلندپایه با «امیرخان متقی» وزیر خارجه دولت موقت طالبان دیدار کرد.

در این هیئت «سوفیا سپریچمن» دبیرکل موسسه «CARE»، «عمر عبدی» معاون ریاست اجرایی یونیسف و «جانتی سوریپتو» رئیس موسسه «نجات کودکان» نیز حضور داشتند.

گریفیتس در این دیدار از جمع‌آوری 4.6 میلیارد دلار در سال 2023 و توزیع آن برای 28 میلیون افغان خبر داد.

وی همچنین نگرانی خویش را درباره ممنوعیت کار و آموزش زنان و دختران در افغانستان و تأثیر آن بر روند امدادرسانی و کمک‌های بشردوستانه ابراز کرد.

براساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه دولت موقت طالبان، متقی نیز در این دیدار اظهارداشت: افغانستان بخشی ازجامعه بین‌المللی است و سازمان ملل مسئولیت دارد تا در نزدیک شدن افغانستان وجهان نقشی سازنده ایفا کند.

وی همچنین از هیئت سازمان ملل خواست که علاوه بر انتقادات و خلاءهای افغانستان، دستاوردهای اخیر و فرصت‌ها را به طور واقعی با جامعه بین‌المللی شریک سازد.

گریفیتس پیش از سفر به کابل تصریح کرده بود اگر طالبان ممنوعیت کار زنان برای آژانس‌های کمک‌رسان در افغانستان را لغو نکند، کمک‌های سازمان ملل به افغانستان نمی‌تواند ادامه یابد.

هفته گذشته نیز «آمنه محمد» معاون دبیرکل سازمان ملل سفری چند روزه به افغانستان داشت که در پی آن طالبان معافیت‌هایی را برای ممنوعیت کار زنان در سازمان‌های امدادرسان بین‌المللی در نظر گرفت.

انتهای پیام/.