شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#رئیس جمهور

سخنگوی دولت: لایحه ایجاد سازمان بازرگانی در دولت به تصویب رسیده و به زودی به مجلس تقدیم‌می شود / رئیس جمهور به بوشهر سفر می‌کند

سخنگوی دولت: لایحه ایجاد سازمان بازرگانی در دولت به تصویب رسیده و به زودی به مجلس تقدیم‌می شود / رئیس جمهور به بوشهر سفر می‌کند

سخنگوی دولت در رابطه با مقصد سفر بعدی آقای رئیس جمهور گفت: احتمالا سفر بعدی استان بوشهر خواهد بود ولی باید برنامه ریزی نهایی شود‌ ما سفر معاون اول و جمعی از وزرا به استان سیستان و بلوچستان را پیش رو خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، علی بهادری جهرمی،سخنگوی دولت در برنامه صف اول گفت: مردم با دولت همکاری میکنند، مردم در ادوار مختلف از دولت ها جلوتر حرکت‌کرده اند. دشمن دلش برای مردم نمی سوزد در خوشبینانه تری حالتش این است که می خواهد رقابت کند برای سود آوری بیشتر‌.باید قدردان این مردم باشیم.تا این‌مردم هستند دشمن کاری از پیش نمی برد.

وی در ادامه گفت: هرگونه شاخص با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست. ما مشکلات داریم ولی مسیر رو به رشدی را طی میکنیم.  

دولت در خصوص نطارت بر بازار علاوه بر ستاد تنطیم بازار که جلسات آن هفته ای ثابت برگزار می شود، مستمر در حوزه ساختاری و سازمانی و عملکردی طرح هایی در دست داریم. لایحه ای در دولت به تصویب رسید به منظور ایجاد سازمان بازرگانی تا مدیریت بازرگانی و تنظیم بازار را برعهده باشد و این سازمان به طور متمرکز همه ی حوزه های بازار را تحت نظارت دارد این لایحه در دولت نهایی شده است و به زودی با قید فوریت تقدیم مجلس خواهد شد‌. پیشنهاد دولت این است بازرگانی و تنطیم بازار از وزارت صنت و وزارت جهاد کشاورزی مجزا شود و به صورت مجتمع در این سازمان‌مستقر شود‌.

وی در رابطه با مقصد سفر بعدی آقای رئیس جمهور گفت: احتمالا سفر بعدی استان بوشهر خواهد بود ولی باید برنامه ریزی نهایی شود‌ ما سفر معاون اول و جمعی از وزرا به استان سیستان و بلوچستان را پیش رو خواهیم داشت. سفر استانی فرصتی مغتنم برای گفت و گو با عموم مردم است و ظرفیت خوبی برای شنیدن صدای مردم دارد.بهترین نکات و پیشنهادات را مردم همیشه ارائه می‌کنند. این دولت اساسا برنامه اش این بود که کلنگ زنی جدید انجام ندهد و تکمیل طرح های نیمه تمام و طرح هایی که افتتاح نمایشی شده است، از اولویت های دولت باشد. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت رونامه ویژه برای دهه فجر در نظر دارد تصریح کرد: ستاد بزرگداشت دهه فجر، مجموعه در دولت نه ستاد کشوری، یک ماه است که تشکیل شده است، طرح هایی که تجمیع شده است بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ طرح است. این طرح ها اعم از طرح کوچک و طرح بزرگ ملی است و در حوزه آبرسانی و برق و بهداشت و سلامت و گازرسانی و مسکن افتتاح های متعددی در پیش رو خواهیم داست‌. تنها حوزه ای که کلنگ زنی جدایی در آن صورت می‌گیرد نهضت ملی مسکن است.

وی در رابطه با بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: در بودجه سال بعد پیشرفت هر استان را بر اساس سند آمایش سرزمینی و ویژگی‌ها و مزیت‌ها و اولویت‌های مردم آن منطقه دیده شده ایم و در این مورد از همکاری و نظرات مردم و کارشناسان همان منطقه استفاده شده است. دولت علیرغم اینکه سعی کرده با شناسایی مودیان جدید مالیاتی درآمدهای مالیاتی را افزایش دهد، در عین حال مبنای افزایش مالیات را کاهش داده است.

وی گفت: دولت در بودجه سال آینده مالیات تولیدکنندگان را ۷ درصد کاهش داده  است ولی سعی کرده کسانی که عدم شفافیت دارند و در جاهای غیرمولد کار می‌کنند و فرار مالیاتی دارند را شناسایی کند و از آنها مالیات اخذ کنند.

بهادری جهرمی با اعلام این خبر گفت:  در بودجه سال آینده در رالطه با مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی هم بودجه افزایش پیدا کرده و این علاوه بر رقمی است که برای وسایل حمل و نقل عمومی پیش‌بینی شده است.

وی در رابطه با ارائه لایحه برگزاری تجمعات گفت: وعده ای رئیس جمهور داده بودند که در آن راستا معاون حقوقی را مسئول کرده بود که این لایحه را تنظیم کند بررسی ها در دولت نهایی شده است و به‌زودی این لایحه پس از تصویب نهایی تقدیم مجلس خواهد شد که در حوزه ساماندهی راهپیمایی تجمعات است.

انتهای پیام/