شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#رونالدو#وزیر ورزش

مقایسه ای جالب و عجیب بین دستمزد سالانه رونالدو و بودجه ورزش ایران !

در حاشیه مراسم تجلیل از تیراندازهای مدال آور مسابقات قهرمانی جهان مصر وزیر ورزش به مقایسه‌ی دستمزد کریستیانو رونالدو و بودجه ورزش ایران پرداخت.

مقایسه ای جالب و عجیب بین دستمزد سالانه رونالدو و بودجه ورزش ایران !

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛ 

‌مراسم تجلیل از تیراندازهای مدال آور مسابقات قهرمانی جهان مصر در فدراسیون تیراندازی برگزار شد. در حاشیه این مراسم وزیر ورزش به مقایسه‌ی دستمزد کریستیانو رونالدو و بودجه ورزش ایران پرداخت.

وی گفت: ما مشکلات را درک‌ می‌کنیم اما رقمی که عربستان برای دو سال با رونالدو قرارداد بسته، ۲۰۰ میلیون یورو است. بودجه ۱۰۰ درصدی دولت را با تبصره ۱۴ جمع بستیم که این دو با هم ۵۵۰ میلیارد تومان برای همیه فدراسیون‌ها می‌شود. با ارز نیمایی ۲۸.۵ زیر ۲۰ میلیون دلار در می‌آید. همه فدراسیون‌های ما ۲۰ میلیون دلار و یک ورزشکار ۸۰ هزار یورو در سال هزینه دارند.

این مساله را صرفا جهت مقایسه می‌گویم. کشوری با انبوهی از برنامه‌ها داریم و در حال تحول هستیم. اسم هر رویداد ورزشی که می‌آید می‌خواهیم پیروز باشیم. نمی‌خواهیم باعث ناامیدی شویم و می‌خواهیم انرژی بگیریم. من دنده معکوس کشیدم که قوی‌تر شوم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: به ما اعتماد داشته باشید و امیدوار باشید. ۷۵۰ میلیارد تومان وزارت پول دارد که بخشی از آن را به فدراسیون‌ها دادیم. همه فدراسیون‌ها ۵۵۰ میلیارد بودجه دارند. این مبلغ کافی نیست. دبیر، رییس فدراسیون کشتی گفته بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان باید خرج شود تا مدال بگیرند. تیراندازی هم همین بودجه را می‌خواهد.

وظیفه ما است که این‌ها را بررسی کنیم. این مشکلات در همه ورزش‌ها است. ورزشکار می‌گوید به من صبحانه، ناهار و شام برسان و من سهمیه مسابقات جهانی را می‌گیرم. یک دونده می‌گوید به من فضای پرتاب بده، پرتابگر تحویل می‌دهم. استعدادهای خوبی داریم. این مسئله برای ما حائز اهمیت است. تامین حداقل‌ها و لباس، وظیفه ما است. ما شنیدیم و سعی می‌کنیم بهتر از گذشته شود.