شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

تکذیب سریع و پیشاپیش «اطلاعات هنوز منتشرنشده» / واکنش دانشگاه امام صادق به «هک» سایت خود

تکذیب سریع و  پیشاپیش «اطلاعات هنوز منتشرنشده» /  واکنش دانشگاه امام صادق به «هک» سایت خود

آرمان ملی نوشت: «هک» مدتی است که جایگاه پررنگی در فضای سیاسی ایران ایفا می‏‌کند، اطلاعاتی که پس از هک‌شدن سایت‏‌های برخی مراکز منتشر می‏‌شود از یکسو قابل تامل، جالب و از سوی دیگر نگران‏‌کننده است. هنوز به سوالات درباره بولتن‏‌هایی که پس از هک سایت خبرگزاری «فارس» منتشر شد، پاسخ داده نشده بود که سایت دانشگاه امام‌صادق(ع) هک شد.

روزگذشته روابط عمومی دانشگاه امام‌صادق(ع) در پی هک‌شدن سایت این دانشگاه توسط یک گروه هکری بیانیه‏‌ای صادر کرد که در آن آمده بود: «حملات سایبری مکرر در آستانه آغاز نیم‏‌سال تحصیلی جدید به مجموعه‏‌ای علمی که به‌دنبال تولید، رشد و تعالی علوم انسانی اسلامی است، هدفی جز برهم‌زدن آرامش و امنیت روانی استادان، دانشجویان و پژوهشگران این مجموعه و ایجاد خلل در حرکت علمی کشور ندارد و بیانگر هراس دشمنان از حرکت رو به رشد این مجموعه علمی است. دانشگاه امام‌صادق(عل) مفتخر است که در طول حیات ۴۱ ساله خود توانسته با تربیت نیرو‏‌های متعهد و متخصص، ظرفیت علمی و پژوهشی دانش‏‌آموختگان خود را به مراکز اثرگذار ملی و بین‏‌المللی تقدیم نماید که تنها به‌عنوان یک نمونه شاخص، می‏‌توان از حضور بیش از یک سوم دانش‏‌آموختگان این دانشگاه در جامعه اعضای هیأت علمی دانشگاه‏‌های معتبر کشور یاد کرد. بدیهی است اطلاعات موجود در دانشگاه امام‏‌صادق علیه‏‌السلام مانند همه مراکز علمی دیگر، مربوط به امور علمی، پرسنلی و اداری است. از همین‌رو، با توجه به سابقه اخیر گروه حمله‌کننده در جهت تخریب وجهه مجموعه‏‌های موثر از طریق ایجاد شایعات، اطلاعات منتشره از سوی آن، به‌ویژه در زمینه‏‌هایی غیر از مطالب مرسوم و موجود در مراکز علمی، مخدوش خواهد بود.»

تاکید دانشگاه امام صادق(ع) بر مخدوش بودن اطلاعاتی که شاید از سوی هکرها منتشر شود، قابل تامل است، چرا که هنوز هیچ اطلاعاتی منتشر نشده که قابل تکذیب باشد و از سوی دیگر چه اطلاعاتی وجود دارد که انتشار احتمالی آنها سبب نگرانی برخی مسئولان دانشگاه شده است؟ شاید برنامه‌ریزی‏‌هایی در ساختمان سبز نزدیک پل مدیریت صورت می‏‌گیرد که گمانه نگرانی از انتشار محتوای آن در بیانیه این دانشگاه مطرح است. تفکر امام‌صادق(ع) تنها در داخل ساختمان این دانشگاه و حتی وزارتخانه‏‌هایی که به فارغ‏‌التحصیلان این دانشگاه سپرده می‏‌شد، متبلور نبود چنانکه دیدگاه‏‌های این دانشگاه در بخش‏‌های مختلف حضور داشت، مانند برنامه‏‌های صداوسیما. برنامه‏‌هایی مثل بدون توقف، تاثریا، جهان‌آرا، میدون، عصرجدید پای مجریان، مداحان و کارشناسان امام‌صادقی مثل وحید یامین‌پور، عبدالملکی، لطیفی و... را به صداوسیما باز کرد. با توجه به عملکرد فارغ‏‌التحصیلان دانشگاه امام‌صادق(ع) اکنون این گمانه مطرح است که جلساتی میان آنها در این دانشگاه تشکیل و تصمیم‌گیری‏‌هایی شده است چرا که رفتار و عملکرد آنها شباهت زیادی به هم دارد که می‏‌تواند نتیجه یک هماهنگی باشد. شاید سخنرانی‏‌ یا جلسات مهم دیگری در دانشگاه امام‌صادق(ع) برگزار شده که باهک‌شدن سایت این دانشگاه محتوای آنها علنی می‏‌شود. مهمانان خاص هم شاید به این دانشگاه آمده باشند که لزومی به اعلام عمومی آنها نبود.

۸ سال پیش از انقلاب، مرکز مطالعات هاروارد که یکی از معتبرترین دانشگاه‏‌های دنیاست، در پل مدیریت تهران تاسیس شد. با وقوع انقلاب این مرکز مصادره و به دانشگاهی تبدیل شد که امروز آن را با نام دانشگاه امام‌صادق (ع) می‏‌شناسند. بدون شک دانشگاه امام‌صادق(ع) را نباید مشابه دانشگاه‌های دیگر در کشور دانست چرا یکی از مراکز تولید نیرو برای مدیریت کشور است. فارغ‏‌التحصیلان دانشگاه امام‌صادق(ع) در دولت خاتمی عبارت بودند از: عبدا... رمضان‌زاده سخنگوی دولت، مصطفی کواکبیان نماینده سابق مجلس و خسرو تهرانی مشاور امنیتی خاتمی. مدیران امام‌صادقی در دولت احمدی‌نژاد هم شامل سیدمحمد حسینی در وزارت ارشاد و سعید جلیلی بودند. در دولت روحانی، حضور امام‌صادقی‏‌ها به چهره‏‌های امنیتی- فرهنگی مثل حسام‌الدین آشنا و کاظم جلالی خلاصه شد. در دولت رئیسی، این بار امام‌صادقی‏‌ها با قدرت بیشتری آمده‏‌اند مانند حجت عبدالملکی، وزیر کار بود، علی باقرکنی، معاون سیاسی وزارت امورخارجه، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، محمد حسینی، معاون رئیس‏‌جمهور در امور مجلس، میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و امور استخدامی کشور، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، وحید یامین‌پور، معاون وزیر ورزش و علی صالح‏‌آبادی، رئیس‏‌ ‎سابق کل بانک مرکزی. «فریدالدین حدادعادل، فرزند غلامعلی حدادعادل هم از این دانشگاه برآمده است. وی عضو شورای اندیشه‏‌ورزی شبکه سوم صداوسیماست. حسین کرمی (قائم‏‌مقام پیشین معاونت صداوسیما)، جهانگیر بیابانی (رئیس سابق شبکه آموزش سیما)، علی جعفری و… هم همگی دانش‏‌آموخته این دانشگاه هستند. همچنین رضا معین‏‌آبادی، سیداحمد سادات، ناجی چنانی، خسرو فریادرس، حسین رضی و علی درستکار… از مدیران و مجریان سابق و فعلی شبکه برون‏‌مرزی العالم و شبکه‏‌های داخلی هستند که بخشی از جمع امام‏‌صادقی‏‌های این سازمان را تشکیل می‏‌دهند.

۲۱۲۲۰