شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلودگی هوا

وزیر کشور: بحث مولدسازی دارایی‌ها باید با سرعت انجام شود/ استانداردها برای تصمیم‌گیری در کمیته اضطرار آلودگی هوا تغییر می‌کند

وزیر کشور: بحث مولدسازی دارایی‌ها باید با سرعت انجام شود/ استانداردها برای تصمیم‌گیری در کمیته اضطرار آلودگی هوا تغییر می‌کند

احمد وحیدی گفت: بحث مولد سازی دارایی ها کار مهم و ظریفی است که باید با سرعت لازم انجام و دقت لازم در آن اعمال شود و چارچوب مسائل با حضور استانداران و وزیر محترم اقتصاد وضع شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، احمد وحیدی وزیر کشور در  جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه با حضور استاندار، دو تن از وزرا، معاونین رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی برگزار شد ودر ابتدا بحث مولد سازی دارایی‌ها بود که با وزیر اقتصاد مطرح شد، یک کار مهمی که در دولت شروع وچارجوب های مقرراتی آن ایجاد مصوب های آن اخذ شده، بحث مولد سازی دارایی ها است و این کار مهم و ظریفی است که باید با سرعت لازم انجام  و دقت لازم در آن اعمال شود و لازم بود چارچوب مسائل با حضور استانداران و وزیر محترم اقتصاد وضع شود، چون این کار در استان‌ها وظیفه استانداران است. 

وی ادامه داد: در این خصوص گفت‌و‌گو شد و معاونین مسائل لازم را مطرح کردند و سوالات  و ابهامات مد نظر استاندارها نیز مطرح شد و برای اجرای آن ما در موقعیت بهتری قرار گرفتیم که بحث مولد ساز دارایی ‌ها که کار مهمی است به سرعت انجام شود.

وزیر کشور گفت: بحث بعدی جلسه در مورد سازمان امور اداری و استخدامی بود که نکاتی مدنظر رئیس سازمان و استانداران بود که انشالله در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی در ادامه اضافه کرد: موضوع سوم این نشست در مورد اشتغال بود که با حضور وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی بحث شد که آماری از ایجاد اشتغال در استان‌ها ارائه شد.

وحیدی در خصوص اشتغال افزود: همچنین برای تقویت اشتغال که موضوع مهم روز ماست وزارت کار اعلام آمادگی کرد.

وی ادامه داد: براساس آمارهایی که در سامانه کار و رفاه اجتماعی داشتیم آمار خوب اشتغال را در طی این یکسال داشتیم؛ استاندارها هم آماده هستند که به کمک تبصره 16 و 18 که در قانون پیش بینی شده و در سال 1402 منابعی که برای تاسیس اختصاص داده شده و در لایحه بودجه آمده در دو ماه  باقی مانده سال در جذب آن تبصره ها بهتر عمل کنیم؛ برای این مسئله یک مقدار همکاری برخی بانک‌ها را احتیاج داریم که بعضی بانک‌ها خوب همکاری کردند و بعضی بانک‌ها نیز باید بهتر همکاری کنند تا این تبصره ها را در استان‌ها دریافت کنند و این کار اشتغال با قوت انجام شود و در بودجه سال 1402 تبصره ها بتواند راهگشای بهتری داشته باشند و سالی خوب بر اساس آمارها در سامانه وزارت رفاه اجتماعی داشته باشیم.

وزیر کشور گفت: نکته دیگر اینکه نیروی انسانی و سرمایه انسانی بود و درباره کمبودها و ضعف ها و توانمندسازی هایی که در این حوزه نیاز است گفت و گو شد و راهکارهای لازم برای کار ارائه شد 

وی با اشاره به تعطیلی مدارس بخاطر آلودگی هوا اظهار داشت: تعطیلی مدارس بخاطر رفع آلودگی نیست بلکه بخاطر سلامتی فرزندان مان است.

 

وی ادامه داد: مصوبه‌ای وجود دارد که در آن مشخص کرده در چه شاخصی از آلودگی مدارس باید تعطیل باشند.

وزیر کشور افزود: گروههای اضطراری استان‌ها براساس همین مصوبه ناچارند تصمیم بگیرند. در هرحال این موضوع موجب شد تا با کمک دوستان محیط زیست پیشنهاد جدیدی را برای دولت تعیین کنیم تا این استانداردها را کمی تغییر دهیم تا لازم نباشد در این شرایط مدارس مان را تعطیل کنیم.

انتهای پیام/