شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کره جنوبی

کنعانی: عدم مذاکرات رسمی به معنای عدم وجود تبادل پیام یا مذاکرات نیست/ همکاری کره جنوبی در پرداخت بدهی‌ها رضایت‌بخش نیست

به گزارش خبرگزاری برنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه در نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات لغو تحریم ها گفت: وزیر خارجه دیشب توضیحات لازم را دادند اما تبادل پیام ها از کانال ها ادامه دارد و به قوت خود باقی هست.

وی تاکید کرد: موضوع هسته ای صرفا موضوع جمهوری اسلامی ایران نیست و همانطور که سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرده، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تعامل با کشورهای دیگر پیگیر است.

کنعانی ادامه داد: عدم مذاکرات رسمی و عدم برگزاری برگزاری مذاکرات به معنای عدم وجود تبادل پیام یا مذاکرات نیست. موضوع هسته ای موضوعی است که اگر منافع ایران در آن است و منافع طرف های اروپایی هم در آن است و روند پیگیری موضوع هسته ای و رفع تحریم های یکجانبه علیه ایران موضوع جدی ایران است و طرف های مقابل هم نشان دادند که نسبت به حفظ برجام اهتمام دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد بدقولی مکرر مقامات کره جنوبی برای پرداخت بدهی به ایران گفت: همانطور که قبلاً گفتیم مطالبات مالی ایران از کره جنوبی حق قانونی ملت ایران است و موضوع این مطالبات و ضرورت پرداخت آن وابسته به هیچ پرونده دیگر نیست و دولت کره باید بدهی ایران را پرداخت کند. متاسفانه همکاری دولت کره در این موضوع رضایت بخش نیست و در مورد غیرتحریمی هم که دولت کره میتوانست مطالبات ایران را پرداخت کند اما کمکی نکرد.

وی ادامه‌داد: همکاری دولت کره همکاری شایسته ای نبوده است و انتظار دولت و ملت ایران است که کره جنوبی به وظایف خودش عمل کند و ایران از شیوه های متناسب و لازم استفاده می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد مذاکرات مستقیم با آمریکا گفت: شخص آقای ایروانی نماینده ایران در سازمان ملل در این خصوص توضیح داده اند و ما مذاکره مستقیم با آمریکا نداریم.

وی در مورد ریاکاری ایالات متحده در قبال ایران گفت: دولت آمریکا سابقه طولانی دشمنی بیش از چهل ساله با ملت ایران داشته است و اقدامات آن ها متفاوت بوده است و شاهد رفتاری خصمانه علیه دولت آمریکا بودیم که خسارت های زیادی واردی شده است و رفتار آن ها نسبت به ملت ایران خصمانه است و تحریم های یکجانبه آنها علیه ملت و دولت ایران، رفتار خصمانه و غیرسازنده است.

ادامه دارد..