شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بلیت هواپیما#قیمت#افزایش قیمت

ورود سازمان حمایت به موضوع گران‌فروشی بلیت هواپیما | یک شرکت هواپیمایی ۱۰ میلیارد تومان جریمه شد

دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

مدیرکل بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت با بیان اینکه افزایش قیمت بلیت هواپیما غیرقانونی است، گفت: یک شرکت هواپیمایی به علت گران‌فروشی بلیت پروازها، ۱۰ میلیارد تومان جریمه شد.

بلیت هواپیما

به گزارش همشهری آنلاین، جواد احمدی اظهار کرد: در گزارش‌های که چند روز گذشته به دست ما رسیده است بعضی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت را بدون مجوز افزایش دادند.

وی افزود: قبلا هم تذکرات لازم به شرکت‌های هواپیمایی داده شده بود، با شرکت‌های هواپیمایی، انجمن شرکت هواپیمایی و سازمان هواپیمایی مکاتبه کردیم که تاکنون پاسخی به مکاتبات ما داده نشده و فرآیند قانونی افزایش قیمت باید طی شود. 

وی تاکید کرد: هنوز مجوز قانونی افزایش قیمت بلیت هواپیما صادر نشده بنابراین اگر افزایشی صورت گیرد غیرقانونی است و اگر این روند ادامه یابد برخورد لازم صورت می‌گیرد.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت گفت: اگر شرکت‌ها در هرمسیری گران فروشی کنند از ضوابط قانونی تخلف کردند چنانچه تبعیتی از هشدارها صورت نگیرد، برخورد می‌شود.

وی افزود: با توجه به رصدهای صورت گرفته بیشتر شرکت‌های هواپیمایی افزایش غیر قانونی نرخ بلیت داشتند حکمی روی میز من از یک شرکت هواپیمایی است که ۱۰ میلیارد تومان جریمه شده است.

احمدی گفت: سازمان حمایت نقش نظارتی دارد اگر تبعیتی صورت نگیرد به سازمان تعزیرات معرفی می‌شوند و میزان بازدارندگی و تاثیر گذاری به آرا داده شده مربوط می‌شود.