شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بحرین

درخواست مردم بحرین برای آزادی زندانیان سیاسی

درخواست مردم بحرین برای آزادی زندانیان سیاسی

مردم برخی از مناطق بحرین با برگزاری تظاهراتی با زندانیان سیاسی در زندان‌های آل خلیفه اعلام همبستگی کردند و خواستار آزادی آن ها بدون هیچ قید و شرطی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،برخی از مناطق بحرین با برگزاری راهپیمایی همبستگی خود را با  صدها زندانی سیاسی در زندان‌های آل خلیفه اعلام کردند.

 در همین راستا مردم مناطق « أبو صیبع»  و «الشاخورة» با برگزاری راهپیمایی خواستار آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی در زندان‌های آل خلیفه شدند.

این درحالی است که اعتراضات روزانه مردم منطقه « السنابس» ادامه دارد و همچنین مردم منطقه «دمستان» نیز در اعتراض به شرایط غیرانسانی زندانیان سیاسی دست به اعتراضاتی زدند.

هفته گذشته  176 زندانی سیاسی در زندان مرکزی «جو» با ارسال نامه‌ای به رژیم آل خلیفه از شرایط نامناسب موجود در زندان‌های بحرین شکایت کردند. این زندانیان سیاسی در بحرین خواستار فراهم شدن شرایط انسانی در زندان و پایان دادن به آزار و اذیت آن‌ها شدند.

چند روز گذشته نیز  162 زندانی سیاسی در بحرین از طریق مدیر مرکز بازپروری و اصلاح زندان مرکزی جو  در نامه‌ای  به مقامات بحرینی از مشکلات و شرایط غیرانسانی موجود در این زندان‌ها شکایت کردند و خواستار  فراهم کردن شرایط بهداشتی و مناسب در زندان‌ها شدند.

بحرین از سال 2011 درگیر موج بیداری اسلامی است. مردم این کشور برای مقابله با اقدامات مستبدانه و وابسته آل خلیفه دست به اعتراض زدند اما نتیجه این روند دستگیری، زندان، شکنجه و اعدام برای آزادی خواهانی بود که همچنان در صحنه نبرد حضور دارند. رژیم آل خلیفه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت کرده است.

مقامات بحرین، زندانیان سیاسی در زندان‌های آل خلیفه را به فجیع‌ترین شکل ممکن از نظر جسمی و روانی گرفته تا محرومیت از خدمات پزشکی و تحصیل شکنجه می‌کنند.

طی یک دهه گذشته گزارش‌های زیادی در خصوص وضعیت اسفناک و ناگوار زندان‌های آل خلیفه منتشر شد. این امر منجر به درخواست جامعه بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشر برای بهبود شرایط زندان و توقف شکنجه و بدرفتاری علیه زندانیان سیاسی شده است.

بسیاری از زندانیان سیاسی بحرینی از حق تکمیل تحصیلات خود محروم هستند و زندانیان «جو» نیز از غذای نامناسب زندان شکایت دارند.

بر اساس گزارش سازمان‌های حقوق بشری 26 بحرینی هنوز در معرض اعدام هستند، که حداقل 8 نفر از آنها در پی محاکمه‌های ناعادلانه بر اساس اعترافات اجباری از طریق شکنجه و بدرفتاری، مجرم شناخته و محکوم شدند.

بحرین در دهه گذشته حدود 15 هزار نفر را به دلیل عقاید سیاسی بازداشت کرده و به این ترتیب به اولین کشور عربی با بیشترین تعداد زندانی در سال‌های گذشته تبدیل شده است که حدود 4500 بازداشت شده سیاسی در شرایط بغرنجی به سر می‌برند.

زندانیان سیاسی در بحرین تحت شکنجه و آزار و اذیت قرار دادند که رژیم آل خلیفه هر صدای مخالفی را از خلال بازداشت، شکنجه و اعدام خاموش می‌کند.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل‌خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

انتهای پیام/