شهرخبر

گیاهانی برای درمان میخچه

کدام گیاهان برای درمان میخچه مناسبند؟

میخچه براثر ضخیم شدن قسمتی از لایه های شاخی پوست ،ناشی از وارد آمدن فشار به آن ایجاد می شود. میخچه درانگشتان پا و نقاط دیگر آن براثر پوشیدن کفش تنگ غالبا عارض می شود.

به گزارش مشرق، پینه بستن عبارت از ضخیم شدن قسمت های از پوست دست وپا که براثر وارد آمدن فشار به آنها ویا اصطکاک زیاد عارض می شود این حالت که یک هیپروتروفی طبقه شاخی پوست می باشد.

میخچه براثر ضخیم شدن قسمتی از لایه های شاخی پوست ،ناشی از وارد آمدن فشار به آن ایجاد می شود. وچون غالبا به همین علت ،ایجاد برجستگی مخروطی شکل ،برروی لایه های عمقی زیربشره ، فشار وارد می آید از این جهت حالت دردناک دارد.

پینه بستن عبارت از ضخیم شدن قسمت های از پوست دست وپا که براثر وارد آمدن فشار به آنها ویا اصطکاک زیاد عارض می شود این حالت که یک هیپروتروفی طبقه شاخی پوست می باشد.

مانند پینه دستان کارگران –اهنگران. استفاده از گیاهان زیر در درمان پینه و میخچه موثر واقع می شوند: تره: Alium Porrum L. دارای رفع زگیل –کورک- میخچه-پینه دست وپا است.

برگ های تازه این گیاه را ۲۴ساعت درآب بخیسانید و بعد روی محل مورد نظر در شبانه روز قرار دهید. سیر Allium Sativum L. دارای اثر ضد عفونی کننده و دارای اثر رفع میخچه و پینه است.

یک قطعه سیر تازه له شده را به صورت ضماد بر روی میخچه و پینه دست وپا قرار دهید باید توجه داشت که قسمت سالم پوست پا با پارچه ای پوشیده شود تا تحت تاثیر قرار نگیرد.

یا این که سیر را به خوبی بپزید و سپس حالت نیم گرم شده آن را بر روی میخچه و پینه قرار دهید این کار را روزی سه مرتبه انجام دهید. ویا با قرار دادن برش های نازک سیر تازه بر روی محل میخچه و پینه می توان به نتیجه مشابه در موارد فوق رسید هر روز هنگام صبح و عصر اینکاررا انجام دهید.

فرفیون : Euphorbia Helioscopia L. موثر در رفع زگیل و میخچه پا است مالیدن شیرابه گیاه که با قطع کردن ساقه از آن خارج می شود. و از برگ های این گیاه بر روی محل مورد نظر به صورت مالش دادن کمک بگیرید.

گل همیشه بهار: L. Calendula officinalis موثر در رفع تحریکات جلدی- خراش و ترک پوست –درمان زگیل-و میخچه پا است. برگ های تازه گیاه را به صورت له شده بر روی میخچه یا پینه قرار دهید.

مامیران : Chelidonium majus L. موثر در رفع میخچه و زگیل است می توانید شیره تازه گیاه که رنگ زرد ونارنجی دارد را بر روی میخچه ویا زگیل قرار دهید.

منبع: بهداشت نیوز