شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پوتین#رئیسی

تماس تلفنی دوباره پوتین با رئیسی در کمتر از ۱۰ روز / ماجرا چیست؟

تماس تلفنی دوباره پوتین با رئیسی در کمتر از ۱۰ روز / ماجرا چیست؟

ایرنا: رئیس‌جمهوری توافقات ایران و روسیه برای گسترش همکاری‌ها در عرصه انرژی و ترانزیت را سازنده و مثبت توصیف و بر لزوم افزایش همکاری و هماهنگی‌های فیمابین تاکید کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر پنجشنبه در پاسخ به تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، ضمن مرور روابط دو جانبه و منطقه‌ای تهران مسکو، بر لزوم افزایش همکاری و هماهنگی‌های فیمابین تاکید کرد.

رئیس‌جمهوری همچنین توافقات دو کشور برای گسترش همکاری‌ها در عرصه انرژی و ترانزیت را سازنده و مثبت عنوان کرد و افزود: از حل و فصل مسائل سوریه در چارچوب روند آستانه حمایت می‌کنیم.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی از آمادگی و علاقمندی کشورش برای ارتقای همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در زمینه انرژی و نیز گسترش همکاری‌ها در عرصه حمل‌ونقل و ترانزیت خبر داد.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین بر اهمیت مذاکرات روند آستانه در حل و فصل مسائل سوریه تاکید کرد و همه طرف‌ها را متعهد به آن دانست.

به گزارش ایرنا، این دومین تماس رئیسی و پوتین در ۱۰ روز گذشته است. روسای جمهوری ایران و روسیه چهارشنبه گذشته (۲۱ دی) در گفت‌وگویی تلفنی درباره همکاری‌های اقتصادی، مسائل منطقه‌ای و چارچوب آستانه به بحث و تبادل نظر پرداخته بودند