شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش

سپاه با حذف داعش امنیت را به جهان بازگرداند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه سپاه با حذف داعش امنیت را به جهان و بخصوص اروپا بازگرداند، گفت که رفتار پارلمان اروپا در صدور قطعنامه علیه سپاه از سویی و مخالفت با تعلیق برجام به این معناست که می‌خواهند با اقدامات سیاسی، در مذاکرات امتیاز بگیرند.

سپاه با حذف داعش امنیت را به جهان بازگرداند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره طرح پیش نویس قطعنامه مداخله جویانه و نامتعارف پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا گفت: چنین قطعنامه‌هایی ضمانت اجرایی ندارد و بیشتر از جنبه سیاسی و رسانه‌ای مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با یادآوری اینکه کشورها در عرصه روابط بین الملل و تعامل با یکدیگر، منافع متقابلی دارند، اظهار داشت: اروپایی‌ها برای اینکه منافع خود را حفظ کنند، باید منافع دیگر کشورها را حفظ کرده و به حقوق آنها نیز احترام بگذارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی نظامی رسمی کشور است که در دفاع از آب و خاک و منافع ملی در منطقه فعال است، گفت: نباید نقش کلیدی سپاه در مقابله با داعش که تهدیدی برای خاورمیانه، اروپا و کل جهان بود، را نادیده گرفت.

نماینده مردم تربت جام در مجلس اضافه کرد: اگر داعش در آن زمان عراق و سوریه در اختیار می‌گرفت، منابع نفتی آنها را تبدیل به پول و سلاح کرده و اقدام‌های تروریستی خود را علیه کشورهای اروپایی انجام می‌داد.

وی با تاکید بر اینکه سپاه نقش کلیدی در بازگشت امنیت به عراق، سوریه، خاورمیانه و حتی جهان ایفا کرد، اظهار داشت: غرب در پاسخ به خدماتی که سپاه برای امنیت آنها انجام داد، شهید سلیمانی را ترور کرد.

رحیمی جهان آبادی گفت: پارلمان اروپا با قطعنامه خود به دنبال ایجاد تنش است که اینگونه اقدامات از سوی ایران بی پاسخ نخواهد ماند و مقابله به مثل خواهد کرد.

وی به فعالیت گسترده سپاه پاسداران در حراست از مرزهای آبی و خاکی و هوایی کشورمان بخصوص در خلیج فارس اشاره کرد و افزود: سوالم این است که آیا کشوری در منطقه جرات دارد نیروی دریایی، هوایی و نیروی گشت سپاه در خلیج فارس را به عنوان نیروی تروریستی تحت تعقیب قرار دهد؟ یا اگر نیروهای خارجی به شناور یا هلیکوپتر یا گشت سپاه در منطقه و در خلیج فارس، آتش ریزی کند، آیا پاسخ ایران سکوت خواهد بود؟ در حالی که پیش از این پاسخ سپاه به پایگاه نظامی آمریکا در عین السد را همه دیدند.

این نماینده مجلس رویکرد پارلمان اروپا از این اقدامات را فشار بر ایران دانست و گفت: آنها می خواهند تا با اعمال فشارهای سیاسی و اقتصادی همسو با آمریکا، ایران را وادار کنند که در میز مذاکره امتیاز بدهد.

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به جایگاه پارلمان اروپا که جنبه مشورتی دارد، باید گفت که این قطعنامه ضمانت اجرایی ندارد و بیشتر از جنبه رسانه‌ای و فضاسازی سیاسی مطرح است.

آدرس گروه‌های تروریستی در خود اروپا به نام سازمان منافقین است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: اگر اروپایی‌ها حقیقتاً به دنبال مقابله با ترویسم هستند، بهتر است به گروه ترویستی منافقین که در کشور آلبانی مستقر است، رجوع کنند زیرا این سازمان ۱۷ هزار شهروند ایرانی را به شهادت رسانده است و حتی با دشمن بعثی همدست شد و به آب و خاک خود حمله کرد و جوانان این مرز و بوم را به شهادت رساند.

وی ادامه داد: این گروه تروریستی دقیقا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا سکونت گزیده و پول، سلاح و مهمات تهیه کرده و آن را در اختیار تجزیه طلبان، گروه‌های تروریستی و افراد مسلح قرار می‌دهد تا اقدام به کشتار مردم ایران کنند.

رحیمی جهان آبادی با تاکید بر اینکه سپاه نیز همچون سایر ارتش‌های جهان در حال حفاظت از آب و خاک کشور خودش است، گفت: سپاه در حوادث خاورمیانه جز سرکوب داعش نقشی ندارد. اما اینکه غربی‌ها در هر جایی که دچار کاستی می‌شوند، سپاه ایران را علت آن عنوان می‌کنند، نشانه ضعف غربی‌هاست.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در این ۴۳ سال گذشته به دلیل تحریم از هیچ کشوری سلاح و مهمات دریافت نکرده است ولی از قدرت نظامی به نام سپاه برخوردار است که تمام کشورهای منطقه و خود آمریکا با بودجه نظامی سالیانه ۸۰۰ میلیارد دلار، حریف این قدرت نظامی نشدند.

رحیمی جهان آبادی یادآور شد: پارلمان اروپا در حال تسلیم شدن در برابر تبلیغات سوء رژیم صهیونیستی، گروهک منافقین و معاندین، سلطنت طلبان و مشاورینی است که در نهایت به منافع اروپا نیز آسیب خواهند زد زیرا تصمیم پارلمان اروپا نقض آشکار امنیت در منطقه و آسیب به منافع خود اروپایی‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی به صورت شایسته پاسخ کشورهای اروپایی را خواهد داد.

طرح افزودن نام سپاه به فهرست گروه‌های تروریستی از سوی آنا فوتیگا، قانونگذار محافظه کار لهستانی پارلمان اروپا پیشنهاد و در جریان رای‌گیری روز چهارشنبه - ۲۸ دی - در قالب متمم به گزارش یادشده، اضافه شد. در این متمم از شورای اروپا خواسته شده که سپاه پاسداران و نیروهای فرعی آن را از جمله نیروهای بسیج و نیروی قدس سپاه در فهرست افراد، گروه‌ها و نهادهای درگیر در اقدامات تروریستی (فهرست تروریستی اتحادیه اروپا) قرار گیرند.

اما تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی محسوب شده و تصمیم‌ نهایی را شورای اروپا می‌گیرد. شورای اروپا هم در خصوص مواردی نظیر این مورد بر مبنای اجماع و نه اکثریت تصمیم‌گیری می‌کند. در واقع قطعنامه پارلمان اروپا سندی غیر الزام‌آور است و نمی‌تواند شورای اروپا را ملزم به اجرای آن کند.

جمهوری اسلامی ایران پیشتر نسبت به تحرکات ضد ایرانی اروپا به ویژه علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد نظامی رسمی کشورمان هشدار داده بود. مقامات کشورمان با بیان اینکه سپاه پاسداران یک نهاد نظامی رسمی کشور بشمار می‌رود، هشدار داده‌اند که تحریم آن اقدامی غیرقانونی خواهد بود.

در این ارتباط حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان اقدامات مخرب پارلمان اروپا در قبال سپاه پاسداران را خلاف منشور سازمان ملل متحد دانست و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش سازنده ای در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق، سوریه و منطقه غرب آسیا داشته و با نابودی داعش، پایتخت های اروپایی را از شر حملات این گروه تروریستی نجات داد. بنا بر این اروپاییها مدیون مجاهدت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسیر مبارزه با تروریسم هستند.