شهر خبر

روزنامه دنیای اقتصاد:

سیاست‌گذاری‌های عرصه فناوری تحت‌تاثیر باور غلطی است که رئیس‌جمهور آمریکا با یک کلید می‌تواند اینترنت کل جهان را قطع کند!

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: متاسفانه کم نیستند مدیران ارشد که واقعا باور دارند آمریکا هر وقت اراده کند می‌تواند اینترنت را بر جهان قطع کند. بیراه نیست اگر بگوییم بخش مهمی از سیاستگذاری‌های عرصه فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال کشور تحت تاثیر چنین نگاهی انجام می‌شود.

سیاست‌گذاری‌های عرصه فناوری تحت‌تاثیر باور غلطی است که رئیس‌جمهور آمریکا با یک کلید می‌تواند اینترنت کل جهان را قطع کند!
کد خبر: 592722
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۲۰:۰۰:۱۷
اعتمادآنلاین |

روزنامه دنیای اقتصاد سیاست‌گذاری‌های عرصه فناوری اطلاعات در کشور را تحت‌تاثیر این باور غلط بسیاری از مدیران ارشد کشور دانست که رئیس‌جمهور آمریکا با یک کلید می‌تواند اینترنت کل جهان را قطع کند!

به گزارش دنیای اقتصاد، اخیرا فردی به‌عنوان کارشناس در صدا و سیما ادعا کرده رئیس‌جمهور آمریکا همیشه یک کیف همراهش است که در آن دکمه‌هایی به اسم Kill Internet وجود دارد که اگر آنها را فشار دهد اینترنت جهان قطع می‌شود. شاید خیلی‌ها چنین حرف‌هایی را جدی نگیرند و این را هم بگذارند کنار هزاران حرف دیگری که در صدا و سیما پخش می‌شود و اساس علمی ندارد. اما متاسفانه کم نیستند مدیران ارشد و افراد کلیدی در اداره کشور که واقعا باور دارند مدیریت اینترنت در کنترل آمریکا است و دولت آن کشور می‌تواند هر وقت اراده کند اینترنت را بر جهان قطع کند. بیراه نیست اگر بگوییم بخش مهمی از سیاستگذاری‌های عرصه فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال کشور تحت تاثیر چنین نگاهی انجام می‌شود.

این روزنامه یادآور شده است: چنین رویکردی اینترنت را جنگ‌افزار می‌بیند، پس طبیعی است که به دنبال بومی‌سازی و خودکفایی در دسترسی به این سلاح باشد و نگهبانی از مرزها در برابر این سلاح را اولویت خود بداند. به همین دلیل است که مثلا در یکی از مواد طرح جنجالی صیانت عبارت «گذرگاه ایمن مرزی» در فضای مجازی به‌کاررفته و مسوولیت نگهبانی آن به ستاد کل نیروهای مسلح واگذار شده‌ بود. تاکید مستمر بر قطع وابستگی به پلتفرم‌های خارجی و فیلتر کردن بسیاری از سایت‌ها و سامانه‌ها و خدمات بین‌المللی را هم باید بخشی از سیاست دفاعی در فضای مجازی تلقی کرد.